Lectură de 3 minute

25 Nov 2022 - Știri și Noutăți

Campionatul Mondial de Fotbal 2022: la ce vânzări se așteaptă retailerii

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Cupa Mondială la fotbal a început deja în Qatar, iar, în ciuda tuturor controverselor legate de turneu, va oferi un impuls important industriei de retail. Cu toate acestea, sumele preconizate a fi cheltuite de cei care urmăresc meciurile vor fi mai mici, față de edițiile anterioare.

Sursa foto: Pixabay.com

Un raport VoucherCodes privind cheltuielile pentru Cupa Mondială 2022 arată că, în acest an, cheltuielile consumatorilor vor fi mai mici cu 17,1%, respectiv 413 milioane de lire sterline, comparativ cu turneul din 2018, potrivit RetailGazette.

„Nu sunt prea optimist, deoarece oamenii sunt atenți la bugetele pentru Cupa Mondială, mai ales că ne apropriem de Crăciun”, a declarat Simon Roberts, CEO Sainsbury’s.

Chiar și așa se preconizează că supermarketurile vor fi marii câștigători, mai ales că multă lume va urmări meciurile de acasă din fața televizorului și nicidecum în pub-uri, cum se întâmpla în alți ani

„Credem că oamenii vor petrece mai mult timp acasă, unde vor urmări meciurile, având în vedere ora la care acestea au loc. Este important să îi ajutăm să se distreze acasă uitându-se la meci, cu mâncare de calitate”, spune Simon Roberts.

De asemenea, ancheta realizată de M&S a arătat că mai mult de jumătate dintre clienți intenționează să urmărească meciurile fie la ei acasă, fie la prieteni și în niciun caz la pub.

În același timp, mai mult de o treime dintre cumpărătorii M&S au precizat că vor să reducă numărul vizitelor la pub înainte de Crăciun pentru a economisi bani.

„Clienții noștri ne-au spus că un turneu pe timp de iarnă înseamnă o ”blocare auto-impusă” înainte de Crăciun, așa că preferă să rămână acasă mai mult timp și să reducă vizitele la cârciumă sau să mănânce în oraș, alegând să cumpere mâncare la pachet pentru acasă”, a declarat Sharry Cramond, directorul de marketing al M&S.

Citeste si:
Ceilalți rivali ai Cupei Mondiale de fotbal feminin: Nike și Adidas, retailerii cu cele mai multe sponsorizări din competiție
Ceilalți rivali ai Cupei Mondiale de fotbal feminin: Nike și Adidas, retailerii cu cele mai multe sponsorizări din competiție

Vânzări mai mari așteaptă și Tesco, în ciuda faptului că organizarea turneului, chiar în ajunul Crăciunului, a presupus unele provocări logistice, după cum susține șeful companiei, Ken Murphy.

„Este greu să vă planificați Crăciunul și Cupa Mondială în același timp? Vestea bună este că ambele, sperăm, pentru Anglia implică sărbători. Ceea ce facem noi este să ne pregătim pentru a ne asigura că oamenii pot sărbători și pot găsi tot ce au nevoie.”

Cum vor supermarketurile să câștige de pe urma Cupei Mondiale

Reprezentanții Tesco suțin că există un „plan puternic” pentru a se asigura că lanțul de retail se află în mijlocul evenimentelor legate de Cupa Mondială, punând la dispoziție microbiștilor mâncare de petrecere, pizza, chipsuri și băuturi.

„Știm că mulți clienți vor căuta să urmărească Cupa Mondială acasă, în acest an, așa că vom face tot ce putem pentru a-i ajuta pe fani să se bucure de eveniment, împreună cu prietenii și familia”, arată cei de la Tesco, care promit o mulțime de oferte pentru fanii fotbalului.

Campionatul Mondial de Fotbal din 2022 este cea de-a 22-a ediție a Campionatului Mondial de Fotbal, cea mai importantă competiție internațională de fotbal între țări. Campionatul Mondial de Fotbal din 2022 este găzduit de Qatar.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Campionatul Mondial de Fotbal 2022: la ce vânzări se așteaptă retailerii