Lectură de 5 minute

22 Jun 2022 - Știri și Noutăți

Campanie BAT și ANPC: Toleranță zero față de vânzarea produselor cu nicotină minorilor

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

BAT continuă alături de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) campania „Alege asumat un comportament comercial curat”, în cele peste 32.000 de magazine partenere. Sancțiunile pentru vânzarea produselor din tutun către minori pot ajunge până la 20.000 de lei și închiderea unității comerciale.

În campania derulată de BAT, în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), de toleranță zero față de comercializarea produselor cu nicotină către minori sunt incluse circa 32.000 de magazine partenere din România. Începând cu acest an, sancțiunile aplicabile pentru încălcarea legii au fost înăsprite, ajungând până la 20.000 de lei și închiderea unității.

Campania „Alege asumat un comportament comercial curat” se desfășoară anual, scopul fiind prevenirea accesului persoanelor sub 18 ani la produse care nu le sunt destinate. ANPC pune la dispoziția consumatorilor, deoarece niciun minor nu ar trebui să aibă acces la produse cu nicotină, numărul de contact 021/9551 – Telefonul consumatorilor, unde oricine poate sesiza încălcarea legii.

„Noi, cei de la BAT România, mulțumim partenerilor noștri comerciali care aleg responsabilitatea și respectarea legii și nu vând produse cu nicotină minorilor, refuzând comercializarea atunci când există dubii în legătură cu vârsta cumpărătorului. Aceasta nu este doar o obligație legală, ci și atitudinea corectă și responsabilă: nici un minor nu ar trebui să aibă acces la produse destinate exclusiv persoanelor majore”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice în cadrul BAT Europa Centrală și de Sud.

„Dacă te apuci de fumat înaintea vârstei de 18 ani, ți se va părea că ești un personaj interesant. Atât de interesant încât vei rămâne sclavul acestei decizii pentru o bună bucată de vreme. Recomand tinerilor să ia deciziile celor care astăzi cheltuie sume importante pentru a se lăsa de fumat. Teribilismul va dispărea și, în locul acestuia, rămân problemele de sănătate, respirație urât mirositoare și atitudinea unui dependent”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

În România, BAT a desfășurat continuu, în ultimii 25 de ani, programe de informare a comercianților și consumatorilor cu privire la prevederile legale, dar și la motivele pentru care minorii nu trebuie să aibă acces la produsele cu nicotină.

BAT dezvoltă un portofoliu de mărci puternice, marcat de transformarea industriei prin introducerea unor produse cu risc redus față de țigarete. Toate produsele din portofoliul companiei, ca orice alt produs cu nicotină, sunt destinate exclusiv consumatorilor majori. De asemenea, odată cu dezvoltarea comerțului digital, modul de interacțiune cu consumatorii a evoluat, dar indiferent de canalele de comunicare și de comercializare utilizate, regulile și nevoia unor practici responsabile rămân aceleași, se arată într-un comunicat de presă.

Anul acesta, cadrul legal a fost modificat pentru a include sancțiuni mai aspre pentru comercializarea de produse cu tutun minorilor. Potrivit modificărilor recente introduse prin Legea nr. 64/2022 privind modificarea și completarea Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun, comercializarea de produse din tutun persoanelor minore se sancționează cu amendă contravențională de 10.000 de lei și cu sancțiunea complementară de suspendare a activității pe o perioadă de 30 de zile la prima abatere. Săvârșirea unei noi contravenții la această lege se sancționează cu amenda contravențională de 20.000 de lei și cu măsura complementară de închidere a unității.

Citeste si:
Horia Constantinescu renunță la președinția ANPC în favoarea politicii
Horia Constantinescu renunță la președinția ANPC în favoarea politicii

Despre BAT în România

BAT, liderul pieței tutunului din România, cu o cotă de peste 50% a devenit în 2020 cel mai mare contribuabil din România și a păstrat această poziție și în 2021, cu o contribuție de circa 11 miliarde lei către bugetul de stat sub formă de taxe și accize.

Compania are peste 3.000 de angajați și creează alte 30.000 de locuri de muncă pe lanțul de distribuție și aprovizionare. În 2018, BAT a lansat în România dispozitivul glo, cel mai inovator produs al firmei care încălzește, nu arde tutunul.

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv declarat este de a construi un viitor mai bun prin reducerea impactului asupra sănătății.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu ard până în 2030 și de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT și-a stabilit o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, inclusiv atingerea neutralității emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 până în 2030, eliminarea plasticului non-necesar de unică folosință și utilizarea exclusiv de plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil pentru ambalajele sale până în 2025.

BAT are peste 53.000 de angajați și operează în peste 180 de țări. Grupul BAT a generat venituri de 25,68 de miliarde de lire sterline în 2021 și un profit din operațiuni de 10,2 miliarde lire sterline.

Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de țigarete și o categorie tot mai largă de produse cu risc redus din tutun și nicotină, precum și produse tradiționale din tutun care nu ard. În 2021, BAT a avut 18,3 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, o creștere de 4,8 milioane față de anul precedent.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Campanie BAT și ANPC: Toleranță zero față de vânzarea produselor cu nicotină minorilor