Lectură de 3 minute

23 Mar 2022 - Știri și Noutăți

Brico Depot România, cifră de afaceri de 279 de milioane de lire în 2021, în creștere cu 15% comparativ cu anul anterior

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Retailerul de bricolaj Brico Depot, care este operat de compania britanică Kingfisher, a înregistrat o cifră de afaceri de 279 de milioane de lire sterline în anul financiar 2021 în România, cu o creștere de 15,6% față de anul financiar anterior, potrivit rezultatelor financiare publicate. 

Brico Depot România a realizat o cifră de 279 de milioane de lire sterline din totalul veniturilor globale realizate de retailerul britanic de aproximativ 13,2 miliarde de lire sterline, cu o creștere de 9,9% față de nivelul înregistrat în anul financiar anterior.

Creșterea din România a reprezentat a doua cea mai mare creștere din cadrul grupului, primul loc fiind ocupat de Spania, Portugalia, Andorra, Gibraltar și o parte din Franța, zonă cunoscută ca Iberia, care a înregistrat vânzări de 366 de milioane de lire sterline, cu o creștere de 23,2%. Primul loc în cadrul grupului a fost ocupat de Polonia, cu vânzări de 1,5 miliarde de lire sterline din totalul global.

Vânzările totale din comerțul cu amănuntul în România ale retailerului includ o lună în plus, ianuarie 2022. Vânzările au crescut cu 22,8% la 279 milioane de dolari reflectând cererea puternică, în ciuda impactului dat de impunerea restricțiilor în contextul pandemiei. Creșterea profitului brut a fost parțial compensată de o creștere a costurilor operaționale, determinate în principal de inflație, costurile cu personalul și costurile mai mari asociate cu tranzacționarea puternică.

Compania și-a redus pierderile din comerțul cu amănuntul cu 16,4%, la 11 milioane de lire sterline. Pe o bază comparabilă, neluând în calcul pierderile financiare suferite în ianuarie 2022, retailerul a pierdut opt milioane de lire sterline, potrivit raportului.

,,Kingfisher a înregistrat un an cu performanțe financiare foarte bune. Am înregistrat creșteri în toate categoriile, cu o cerere solidă atât din partea segmentelor DIY (DIY), cât și DIFM (DIFM) și comerț online – fiecare reprezentând 50% din vânzările grupului. Continuăm să valorificăm activele magazinelor noastre și tehnologia grupului pentru a promova propunerea noastră de comerț electronic, cu click și colectare mai rapidă și livrare la domiciliu și opțiuni mai largi de produse pentru clienți. 18% din vânzările noastre sunt acum realizate online, ceea ce este cu zece puncte procentuale mai mult decât cu doi ani în urmă.

Pentru anul următor, deși mediul macroeconomic și geopolitic este incert, vă puteți aștepta de la noi la o concentrare continuă pe livrarea de top și creșterea cotei de piață, pe o execuție puternică, pe o gestionare eficientă a marjei noastre brute și pe o gestionare activă și receptivă a costurilor noastre de operare. Suntem acum la peste doi ani de la lansarea noii noastre strategii, iar execuția este înainte de termen. Cu afaceri într-o poziție puternică, ne accelerăm investițiile pentru creștere – prin lansarea noastră piață scalabilă de comerț electronic, extinderea Screwfix în Marea Britanie și Franța, noi deschideri de magazine în Polonia și planurile noastre de a crește baza noastră de clienți comerciali'', a declarat Thierry Garnier, directorul executiv al Brico Depot.

Brico Depôt România, parte din grupul Kingfisher, a intrat pe piața din România în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În urma achiziției Praktiker din 2017, Brico Depôt devine al doilea jucător de pe piața DIY din România. În România, Brico Depot are o rețea de 35 de magazine și un total de 2.391 de angajați de la 2.254 în 2020.

Citeste si:
Investiții majore în industriile cu tradiţie din România. Cum arată schema de ajutor de stat, aprobată în ședința de Guvern
Investiții majore în industriile cu tradiţie din România. Cum arată schema de ajutor de stat, aprobată în ședința de Guvern

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Brico Depot România, cifră de afaceri de 279 de milioane de lire în 2021, în creștere cu 15% comparativ cu anul anterior