Lectură de 4 minute

22 Dec 2023 - Știri și Noutăți

Bilanț în retail: proiectele IULIUS au avut 63 de inaugurări în 2023 și au atras peste 70 de milioane de vizite

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

2023 a fost un an efervescent pe segmentul de retail, cu noi nume care și-au făcut debutul, cu extinderi în afara Capitalei a celor care deja au înțeles dinamica pieței și cu planuri anunțate deja de dezvoltare pentru anul următor. Dacă dinamismul retailului bucureștean este recunoscut, remarcăm o evoluție tot mai constantă pentru marile orașe din țară, care atrag prin proiectele existente sau în dezvoltare branduri și concepte numeroase și variate.

Sursa foto: Iulius Town

Operatorul de proiecte de retail IULIUS, integrate chiar ca parte din ansamblurile mixed-use de regenerare urbană, a anunțat în 2023 o serie de noi parteneri, care s-au alăturat celor peste 1.000 de retaileri prezenți în mall-urile sale din Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. IULIUS operează peste 310.000 mp de retail prin rețeaua Iulius Mall din Iași, Cluj-Napoca și Suceava, proiectele mixed-use Palas Iași, Palas Campus și Iulius Town Timișoara și cele două noi formate de proximitate Family Market din Iași. Proiectele atrag anual peste 70 de milioane de vizite, având atuul integrării în proiecte cu funcțiuni complementare, cum este cea office, dar, în special, cea a parcurilor create în mijlocul acestora.

„Pe măsură ce reţeaua Iulius Mall s-a extins, oraşele s-au dezvoltat şi a crescut nivelul de trai, a devenit limpede că s-a produs o schimbare în comportamentul de consum şi în stilul de viaţă. Ne-am dat seama că publicul îşi doreşte proiecte plurivalente, care îmbină convenienţa cu experienţa – muncă, shopping, socializare, entertainment - şi să aibă toate aceste opţiuni într-un spaţiu pe care să-l parcurgă uşor, pe jos, fără să piardă timp în trafic”, a spus Oana Diaconescu, Head Of Leasing Manager IULIUS.

Diversificarea mixului de magazine a continuat în 2023 pentru IULIUS și a presupus 63 de magazine inaugurate în toată rețeaua, branduri populare, așteptate de către consumatori atât pe segmentul mass market, cât și luxury. Dintre acestea, amintim intrarea Peek&Cloppenburg în octombrie în Palas Iași, cu un magazin cu suprafața de 3.400 mp, dispus pe două niveluri. În același proiect, în decembrie s-au inaugurat Hugo Boss, cu singurul magazin din afara Bucureștiului, și parfumeria boutique Obsentum.

Alte exemple de inaugurări din rețeaua IULIUS: la Palas Iaşi – Intimissimi Donna, Intimissimi UOMO, Calzedonia şi Fashiondrop, precum şi o nouă destinație de entertainment, Hype Palas, cu o largă adresabilitate, de la copii și adolescenți, până la adulți; Reserved, SportGuru şi o serie de restaurante concept foarte interesante la Iulius Town Timişoara; Cropp şi Mohito la Iulius Mall Iaşi; Hervis Sports la Iulius Mall Suceava.

Citeste si:
The Body Shop deschide noi magazine în România și anunță creșteri în vânzările online
The Body Shop deschide noi magazine în România și anunță creșteri în vânzările online

„Piața de retail este extrem de competitivă și dinamică, trebuie să ai un mindset creativ și un ritm foarte alert de lucru pentru a fi cu un pas înaintea celorlalți. Tendința predominantă în ultimii ani este remodelarea magazinelor pentru a oferi noutate și experiență, proces care îți permite să te reinventezi, să integrezi soluții noi, inclusiv din zona de online. Remodelările sunt în general foarte bine primite de public, iar efectul este măsurat, vânzările cresc cu până la 50%. Am avut până acum o suprafață de 21.000 mp în proces de remodelare în toate proiectele”, completează Oana Diaconescu.

Cifrele arată o creștere și la nivelul vânzărilor pentru 2023. Pentru primele două luni din acest an, vânzările au fost mai mari cu 11% față de perioada similară din 2022.

Cât despre surprizele pentru 2024, un exemplu este extinderea Primark la Iulius Town Timișoara, al treilea magazin din țară al marelui retailer internațional de fashion și primul din afara Bucureștiului.

„În ceea ce ne privește, căutăm în permanență să aducem în proiectele noastre branduri populare, așteptate de consumatori, dar și să venim cu propuneri noi, inedite, care să ofere provocări și upgrade-uri ale stilului de viață, de exemplu să diversificăm soluțiile de entertainment și socializare, pentru că publicul este din ce în ce mai exigent și așteaptă idei out of the box pentru petrecerea timpului liber”, explică Oana Diaconescu.

Pentru 2024, din perspectiva componentei de retail a proiectelor IULIUS, obiectivele sunt de a aduce noutăți, de la concepte de entertainment, până la branduri fashion, optimizarea rezultatelor operatorilor din zona de food&beverage, refurbishment al magazinelor şi chiar al proprietăţilor și identificarea sau crearea de noi suprafeţe închiriabile pentru a aduce în malluri retaileri mari care acum abia se extind în România. Mai ales că IULIUS are în dezvoltare două proiecte mixed-use majore, investiții de 1,3 miliarde de euro, anunțate la Cluj-Napoca și Constanța.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Bilanț în retail: proiectele IULIUS au avut 63 de inaugurări în 2023 și au atras peste 70 de milioane de vizite