Lectură de 2 minute

05 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Retailerul home&deco Biano a lansat o tehnologie bazată pe inteligență artificială pentru cross-sell

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Motorul de căutare BIANO, care operează pe piața locală din 2018, oferă acum o nouă tehnologie, benefică atât clienților, cât și magazinelor partenere, BIANO Button, o funcționalite bazată pe inteligență artificială (AI). Noul feature vine după ce motorul de căutare a introdus o caracteristică exclusivă pentru segmentul de achiziții online home&deco, respectiv căutarea produselor prin imagini.

BIANO Button este gândit ca un tool cross-sell bazat pe inteligență artificială, care să ajute magazinele partenere care poate nu ar fi avut resursele necesare pentru a-și implementa o soluție similară. Aceasta este o resursă adițională gratuită, dezvoltată intern și oferită magazinelor home&deco active de pe platformă.

BIANO Button trebuie adăugat la pagina de detalii a produsului de către magazinele online. Odată accesată, vizitatorii primesc o nouă pagină de rezultate cu produse similare (numai din acel magazin online).

Scopul tehnologiei este de a ajuta clienții cu experiența lor de cumpărare, deoarece selecția vizuală a produselor (prin similitudine) este un factor cheie pentru cumpărăturile de mobilier. Afișarea produselor similare duce la șanse crescute de finalizare a achiziției, întrucât clientul care caută pagina de detalii despre produs este mai probabil să termine achiziția.

"În viitor, va fi lansat și BIANO Studio, o altă aplicație bazată pe AI, în care vizitatorii vor avea ocazia să devină “designeri de interior”, adaugă CEO-ul BIANO Michael Zelinka.

Inteligența artificială în shopping-ul online home&deco

BIANO Button nu este prima funcționalitate AI a BIANO, care a lansat în vara anului trecut și tehnologia de căutare prin imagini, în care utilizatorul încarcă o poză sau un print screen în versiunea de mobil sau desktop și obține rezultate exacte sau similare, bazate pe materialul vizual pe care l-a furnizat. Acest tip de căutare împletește armonios ușurința cumpărăturilor online cu experiența senzorială dată de shopping-ul în magazinele fizice. Cu alte cuvinte, cumpărătorii online pot căuta produse home & deco în același mod în care se gândesc la aceste produse – folosind imagini, nu cuvinte.

Tehnologia utilizată pe BIANO pentru implementarea căutării prin imagini a fost dezvoltată 100% intern și este concepută ca un set de rețele neuronale complexe, capabile să analizeze fiecare imagine și să îndeplinească mai multe funcții aproape simultan. Fiecare rețea neuronală are și rolul său - de ex. găsirea obiectului din imagine, descrierea acestuia, verificarea rezultatelor finale etc.

Motorul de căutare home&deco BIANO a fost lansat inițial în Cehia, iar în prezent operează pe 7 piețe (Cehia, Slovacia, Olanda, Brazilia, Ungaria, România, Portugalia), având peste 5 milioane de produse home & deco listate pe toate platformele și mai mult de 1.200 de magazine online înregistrate.

Citeste si:
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Retailerul home&deco Biano a lansat o tehnologie bazată pe inteligență artificială pentru cross-sell