Lectură de 4 minute

16 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Auchan recrutează 250 de persoane și deschide anul acesta primele dark store-uri din România, pentru comenzile online

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Retailerul francez Auchan, care are în România 33 de hipermaketuri și mai multe magazine de proximitate, recrutează în prezent personal pentru 250 de posturi în magazine și serviciile centrale, după ce în 2020 a pierdut 400 de salariați. Pe lângă extinderea rețelelor de unități de mari dimensiuni și spații MyAuchan, compania va inaugura curând primele dark store-uri din țară, unități dedicate comenzilor online.

Afacerile Auchan au crescut în pandemie cu 72 de milioane de lei, în timp ce profitul s-a triplat, dar din companie au plecat 403 angajați, în 2020. În prezent, retailerul are 250 de poziții deschise, din care 175 sunt în magazine și 75 în servicii centrale: e-commerce, marketing sau logistică&supply.

„A fost o pierdere naturală a angajaților și avem vreo 250 de posturi disponibile pentru recrutare în momentul de față și am făcut optimizări acolo unde s-a putut ca să continuăm, chiar dacă eram sub efectiv. Niciun angajat nu a plecat pentru că a fost restructurat un post de muncă din zona comercială. Piața forței de muncă e dificilă, forța de muncă e restrânsă, toate piețele caută forță de muncă, iar în retail este o concurență accentuată. Și meseriile se transformă, în unele zone găsim mai greu, resursa e mai rară, mai scumpă, iar în altele găsim mai ușor”, a explicat Tiberiu Dănețiu, directorul de marketing al companiei, în cadrul unei conferințe de presă.

Pentru că piața forței de muncă a devenit din ce în ce mai problematică, în special în sectorul de retail, unde competiția este foarte mare, Auchan se pregătește de implementarea unui sistem de automatizare în depozitul de la Ștefănești.

„Pregătim un sistem de automatizare, pe care vrem să îl punem în funcțiune la Ștefănești, pentru că aici rămânem cu cea mai mare parte din volume. Există în continuare în zona Bucureștiului un deficit extraordinar de mare de forță de muncă, cel puțin pe partea logistică și încercăm să compensăm acest deficit aducând un sistem de mecanizare în platforma de la Ștefănești”, a precizat Teodor Șerban, director Eficiență și Proiecte în cadrul companiei.

Auchan deschide primele unități pentru comenzile online

Recent, Auchan a deschis al doilea depozit din România, la Călan, în județul Hunedoara. Pentru acest an, planul este de a deschide centre speciale pentru livrarea comenzilor online, numite dark-store și de a extinde rețeaua de magazine. Până acum, compania a transmis că va deschide două hipermarket-uri în centrele Family Market din Bucium și Miroslava, localități aflate în județul Iași.

„Nu putem să spunem neapărat că focusul se va muta în zona de vest a țării, ci mai degrabă încercăm să acoperim la nivel național cu planul nostru de dezvoltare cam toate zonele cu alt format decât hipermarket, iar aici discutăm în special de un focus pe care îl avem pe magazine mai mici, de tip supermarket, pe care vrem să le deschidem în toată țara, nu numai în zona de Vest și mergem mai departe și pe zona de e-commerce. Deschidem în următoarele săptămâni primele dark store-uri, primele centre de micro-fulfillment, de pregătire a comenzilor care vor fi livrate la domiciliu. Cu acest format încercăm să ajungem în toată țara, în toate marile orașe, apoi ne orientăm atenția și către orașe mai puțin aglomerate”, a precizat Șerban.

În prezent, segmentul online reprezintă puțin mai mult de 4% din afacerile Auchan, iar procentul este în creștere de la an la an.

Citeste si:
Auchan atacă creșterea prețurilor cu un nou tip de magazin: retailerul a inaugurat hipermarketul ATAC Hiper Discount
Auchan atacă creșterea prețurilor cu un nou tip de magazin: retailerul a inaugurat hipermarketul ATAC Hiper Discount

„Contează rata de progresie. De exemplu, anul trecut am dublat față de anul anterior. Anul acesta vom dubla față de anul trecut. Peste doi ani ne propunem să triplăm. Tendința aceasta de creștere exponențială este ceea ce contează. (...) Suntem puțin peste media pieței. Pe de-o parte, am crescut exponențial în ultimii ani. Pe de altă parte, ne-am propus ca prin toate proiectele pe care le facem să creștem de cinci ori cifra de afaceri de anul trecut”, au explicat reprezentanții Auchan.

Auchan România are în portofoliu 182 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 5 supermarketuri și 144 de magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care 136 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Auchan recrutează 250 de persoane și deschide anul acesta primele dark store-uri din România, pentru comenzile online