Noul proces presupune scanarea produselor de catre un casier, doar ca achitarea se face ulterior la automat in baza unui cod de bare eliberat la casa hipermarketului. Dupa achitarea sumei, clientul primeste un alt bon pe care va trebui sa il scaneze pentru a putea iesi din zona unde sunt bornele de plata. Automatele accepta atat plata cu numerar, cat si cu cardul, iar clientii pot scana produsele la opt dintre casele magazinului.
Perioada scurta de testare nu ofera un raspuns in ceea ce priveste timpul salvat de clienti pentru folosirea noului sistem. Nu se cunosc momentan nici orasele in care ar putea fi extinsa noua procedura sau ce investitie a presupus amplasarea celor 13 borne in locatia Auchan Titan. Retailerul are insa in plan dezvoltarea retelei pentru a evita aglomerarea la casele de marcat.
Tiberiu Danetiu, director marketing in cadrul Auchan Romania declara: „Sistemul care a fost implementat ca test in cadrul hipermarketului Auchan Titan se numeste «Case Rapide». Auchan realizeaza in acest magazin testarea la scara mica a unui concept modern si util de case, destinat unei plati rapide, simple si sigure. Acesta va aduce un castig de timp pentru clienti si un serviciu mai bun la casa de marcat. De asemenea, asigura o imbunatatire a conditiilor de munca a casierelor. Sistemul delocalizeaza plata, dar toate casele sunt operate de casieri, care realizeaza scanarea.“
Lantul francez are 33 de magazine deschise in Romania si se remarca printre cei mai mari jucatori din domeniu, cu afaceri de circa 4 miliarde de lei anul trecut (luand in considerare si businessul real, - Hypermarket Romania, pe care Auchan a anuntat ca il cumpara la finalul lui 2013).
Auchan este primul retailer de pe piata locala care a implementat un sistem de plata de tip „self service“, aducand astfel Romania pe linia pe care Europa si nu numai se afla de ani buni. In tari precum Spania sau Marea Britanie, de ceva timp hipermarketurile, dar si magazinele de proximitate din cadrul lanturilor de comert modern au un astfel de sistem de plata. Cu toate acestea, in strainatate automatizarea este completa, clientul realizand tot procesul: scanarea produselor, punerea acestora in pungi si plata.