Auchan va plăti 155 de milioane de euro pentru trei centre de distribuție și 489 de magazine de proximitate aparținând lanțurilor Minipreço et Mais Perto, operate de francizați independenți, notează retaildetail.eu.
Portugalia a generat anul trecut venituri de 596 de milioane de euro pentru Dia, dar compania părăsește acum această țară, deoarece dorește să se concentreze pe piețele unde se poate dezvolta cu sigla sa omonimă. 2.650 de angajați sunt implicați în această achiziție.
Auchan avea deja 70 de magazine în Portugalia (în principal hipermarketuri), la care poate adăuga acum o rețea de proximitate cu acoperire națională.
Ca număr de puncte de vânzare, retailerul francez va deveni chiar cel mai mare jucător de pe piața portugheză.
Europa de Sud-Vest este o regiune strategică pentru Auchan: chiar anul trecut, retailerul alimentar a achiziționat 235 de supermarketuri spaniole de la (din nou) Dia.
Auchan România are în portofoliu peste 400 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 6 supermarketuri și 370 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 360 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2022 de peste 1,2 miliarde de Euro.