Lectură de 5 minute

28 Jul 2022 - Știri și Noutăți

Șapte din cele 10 divizii ale Nestlé România, pe creștere, în 2022

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Nestlé România, filiala locală a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a înregistrat în primul semestru o creștere de 12,6%, susținută de o evoluție de două cifre pe 7 dintre cele 10 divizii ale companiei. Rezultatele se încadrează în tendințele înregistrate de grup la nivel global.

“Nestlé România a terminat primele șase luni ale anului cu o creștere de 12,6%, creștere susținută de o evoluție de două cifre pe 7 dintre cele 10 divizii ale noastre. Ne dorim ca 2022 să fie a nouălea an consecutiv de creștere sănătoasă a business-ului Nestlé în România și să consolidăm reputația Nestlé ca și companie importantă pentru dezvoltarea economică și socială a României prin inițiative NHW, de sustenabilitate și sprijin comunitar”, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

Portofoliul Nestlé a crescut în această perioadă cu 30 noi produse potrivite pentru toate vârstele și gusturile, de la produse culinare, la mâncarea pentru bebeluși Gerber Organic Baby, precum și suplimente alimentare din gama NANCARE®, se arată într-un comunicat al companiei.

În același timp, la nivel global, a fost consemnată o creștere organică de 8,1%, însoțită de o creștere internă reală (RIG) de 1,7% și pricing de 6.5%. Avansul a fost generalizat în majoritatea zonelor geografice și categoriilor.

"În prima jumătate a anului, am înregistrat o creștere organică puternică și o sporire semnificativă a profitului pe acțiune. Echipele noastre locale au implementat creșterile de prețuri într-o manieră responsabilă. Reziliența volumului și a mixului de produse s-a bazat pe brandurile noastre puternice, pe ofertele diferențiate și pe pozițiile de lider pe piață. Am limitat impactul presiunilor inflaționiste fără precedent și al constrângerilor lanțului de aprovizionare asupra dezvoltării marjei noastre prin controlul disciplinat al costurilor și eficiența operațională. În același timp, investițiile din spatele cheltuielilor de capital, digitalizării și sustenabilității au crescut semnificativ. Ne concentrăm pe crearea de valoare comună atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Creșterea insecurității alimentare în întreaga lume și preocupările sporite legate de climă, ca urmare a creșterii modelelor meteorologice neobișnuite, subliniază importanța acestei direcții strategice. Binele pentru tine și binele planetei sunt cei doi piloni strategici cheie pe care compania noastră îi urmărește într-un mod neclintit, chiar și în fața unor provocări semnificative pe termen scurt", a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé.

Ce s-a întâmplat în Europa

în Zona Europa, creșterea organică a fost de 7,1%, prețurile au ajuns la 4,9%, în timp ce RIG a rămas solidă la 2,1%, în ciuda unei baze ridicate de comparație în 2021 și a constrângerilor lanțului de aprovizionare. Schimburile valutare au avut un impact negativ asupra vânzărilor cu 5,7%. De asemenea, vânzările raportate au crescut cu 2,9%, la 9,3 miliarde CHF.

Zona Europa a raportat o creștere organică ridicată de o singură cifră, reflectând majorarea prețurilor, redresarea în continuare a canalelor externe și inovarea. Zona a continuat să înregistreze creșteri ale cotei de piață, în special în ceea ce privește hrana pentru animale de companie, cafeaua și alimentația sugarilor.

Citeste si:
Nestlé a înregistrat o scădere a vânzărilor. A exagerat compania cu creșterea prețurilor în 2023?
Nestlé a înregistrat o scădere a vânzărilor. A exagerat compania cu creșterea prețurilor în 2023?

Pe categorii de produse, principalul motor de creștere a fost Purina PetCare, alimentată de mărcile premium Gourmet, Purina ONE și Purina Pro Plan, inclusiv produse veterinare.

Creșterea a fost generalizată pe toate canalele, în special în comerțul electronic și în magazinele de specialitate pentru animale de companie. Gourmet Revelations, recent lansata mâncare super-premium pentru pisici, a înregistrat o cerere puternică. Vânzările în Nestlé Professional au crescut într-un ritm de două cifre, condus de băuturi. Apa a înregistrat o creștere de două cifre, condusă de S.Pellegrino, Perrier și Acqua Panna. Vânzările în nutriția sugarilor au crescut într-un ritm de două cifre, pe baza impulsului puternic pentru produsele oligozaharidelor din laptele uman (HMOs).

Categoria de Dulciuri a raportat o creștere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru KITKAT în majoritatea zonelor geografice și Baci în Italia. Cafeaua a înregistrat o creștere de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ. Starbucks by Nespresso și alte capsule compatibile Nespresso au înregistrat creșteri suplimentare ale cotei de piață pe segmentul de retail. Culinary a raportat o scădere a vânzărilor, afectată de creșterea negativă a pizza și tăiței. Produsele pe bază de plante GARDEN GOURMET au continuat să vadă un impuls puternic, reflectând lansările de noi produse.

Marja de profit operațional subiacentă a zonei a scăzut cu 140 de puncte de bază. Inflația semnificativă a costurilor mai mult decât prețurile offset, efectul de levier al creșterii economice și controlul disciplinat al costurilor.

Pentru întreg anul 2022, la nivel de grup este aștepată o creștere organică a vânzărilor între 7% și 8%. Marja profitului operațional este estimată în jurul valorii de 17,0%. De asemenea, se mizează pe creșteri ale profitului pe acțiune în monedă constantă și eficiența capitalului.

Despre Nestlé

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, și are peste 300.000 de angajați.

Nestlé oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, având peste 2000 de brand-uri cum ar fi NESCAFÉ®, Nespresso®, Maggi® și Nesquik.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Șapte din cele 10 divizii ale Nestlé România, pe creștere, în 2022