Lectură de 3 minute

31 Oct 2023 - Știri și Noutăți

ANPC în 300 de magazine Lidl: amenzi de peste 7,5 milioane de lei. Președinte ANPC: Lidl este corigent la cântar și nu numai

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (ANPC) a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respecatate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL.

Sursa foto: ANPC

Au fost verificate 295 locații din întreaga țară, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 757 amenzi contravenționale în valoare de circa 7,5 milioane lei,
  • 113 avertismente,
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 120.000 lei,
  • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 23 puncte de lucru,
  • propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 unități, din județele Botoșani, Galați și Giurgiu,
  • propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru 7 puncte de lucru, din Regiunea București-Ilfov,
  • propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 43 unități.

Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, a fost aplicată unor puncte de lucru situate în județele Ilfov, Bihor, Maramureș, Cluj, Alba, Brașov, Mureș, Arad, Constanța, Tulcea și municipiul București.

Ciupitul la cântar a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul. Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!

Horia Constantinescu, președinte ANPC

Citeste si:
Kaufland inaugurează al doilea magazin din 2024
Kaufland inaugurează al doilea magazin din 2024

Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, menționăm:

  • comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj
  • nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulae avantajul specific al prețului pachetului promoțional; lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri)
  • utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate
  • folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheață
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în amabalaj
  • comercializarea unor fructe si legume cu modificari organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I
  • condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduri și rugină, surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agreagate de refrigerare neigienizate, depozitarea produselor în spațiul destinat în temperatura neconformă,
  • comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură
  • lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutrițională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificație
  • folosirea, în zona de panificație, a unor tăvi cu grad avansat de arsură, a unor stative pentru tăvi și a unor rafturi metalice cu grăsime arsă și mizerie
  • utilizarea în magazin a unor coșuri de cumpărături neigienizate corespunzător,
  • folosirea unor testere, pentru produse cosmetice fără a avea etichete, privind data deschiderii și comercializa unor produse cosmetice fără a fi însoțite de eticheta cu ingredientele produselor,
  • folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități, cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață,
  • comercializarea unor jucării fără a avea menționate pe etichetă avertismentele legate de utilizare,
  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită,
  • comercializarea unor produse cu traducere incompletă a elementelor de identificare sau fără a avea menționată compoziția fibroasă, pe etichete,
  • prezentarea la vânzare a unor produse de panificație ca având în compoziție ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao și uleiul vegetale).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  ANPC în 300 de magazine Lidl: amenzi de peste 7,5 milioane de lei. Președinte ANPC: Lidl este corigent la cântar și nu numai