Lectură de 2 minute

16 Nov 2021 - Știri și Noutăți

ANPC a amendat alte 28 de site-uri pentru promoții false de Black Friday. H&M, Lensa, Meli Melo și Grupul Inditex, din care face parte și Zara, printre retailerii amendați

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Comandamentul Special Black Friday, structură ce aparține Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a aplicat trei avertismente și a acordat 22 de amenzi în valoare de 359.000 lei pentru 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale false de Black Friday. De asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.

Operatorii economici, 22 la număr, la care s-au constatat abateri și care au fost sancționați, au fost:

Tensa Art Design SRL, Ilfov (www.lensa.ro)

  • F64 Studio SRL, București (www.f64.ro)
  • SMS România SRL, București
  • Montecristo SRL, Ilfov
  • Vabro Retail SA, Maramureș
  • Artima SA, Cluj
  • Meli Melo Fashion SRL, Cluj
  • Sboujee Gold SRL, Cluj
  • Laceworld Design SRL, Cluj
  • Kvantum Sport SRL, Cluj
  • Sport Vision Trading SRL, Cluj
  • Birth Stone SRL, Cluj
  • Inditex România SRL, Cluj
  • B&B Collection SRL, Cluj
  • H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj
  • Eroglu România SRL, Cluj
  • Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea
  • Smyk All for Kjds SRL; Oradea
  • Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea
  • LPP România Fashion SRL, Bistrița
  • Studio Moderna SRL, Bistrița
  • Modaverse SRL, Constanța (www.modaverse.ro)

Ce nereguli au fost constatate:

  • la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din prețul de referință
  • nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil
  • informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului)
  • prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea
  • nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (prețnou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat
  • neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat
  • prețuri ilizibile
  • prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou
  • etichetare dublă.

Și retailerul online eMAG a fost amendat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) cu 50.000 de lei, după ce comisarii au descoperit mai multe nereguli în campania de Black Friday organizată vineri, 12 noiembrie.

Comandamentul Special de Black Friday înființat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorlui (ANPC) a amendat cu 275.000 lei 11 operatori economici, în prima zi de activitate, pe 11 noiembrie. Site-urile prezentau promoții speciale false. 10 dintre magazinele online verificate de ANPC au fost sancționate și cu decizia de încetare a practicii comerciale incorecte, doar site-ul www.mediagalaxy.ro remediind abaterile pe loc.

Ulterior, alte 8 companii, printre care Mobexpert, Litera, Jysk, Orange și BRD, au primit amenzi în valoare de 260.000 de lei pentru promoții false în campaniile de reduceri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  ANPC a amendat alte 28 de site-uri pentru promoții false de Black Friday. H&M, Lensa, Meli Melo și Grupul Inditex, din care face parte și Zara, printre retailerii amendați