Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat operațiunea ”Caravana consumatorilor”, care își propune realizarea unei abordări de control unitare, la nivelul tuturor structurilor teritoriale ale instituției.
”Constatăm că abordarea la nivelul județelor este diferită de la unul la celălalt. Sunt regiuni ce par în vacanță, în raport cu celelalte. Transmitem, astfel, un mesaj greșit operatorilor economici. Această autoritate este o mare și unită echipă, iar modul de abordare în cadrul acțiunilor de control trebuie să fie același. Nu vrem să continue ideea că într-un județ sunt comisari mai duri, iar în altul dimpotrivă.
Vom lua țara la pas, vom participa la controale, vom transmite același mesaj atât colegilor comisari cât și operatorilor economici: Nu există consumatori de mâna a doua! Numită simbolic ”Caravana consumatorilor”, această operațiune arată că ne dorim și că vom reuși să fim la fel de implicați în activitatea pe care o desfășurăm.
Paul Anghel și subsemnatul coordonăm întreaga acțiune pentru a fi siguri că mesajul transmis atât personalului din subordine, cât și operatorilor economici este unul de fermitate, verticalitate. Și unitar. Fiind vorba de director general și respectiv, președinte, este clar că numai aceasta va fi varianta de lucru. Cine nu își asumă, poate părăsi rândurile comisarilor și respectiv poate să se retragă de pe piață”, a transmis Horia Constantinescu, președinte ANPC.
Totodată au fost dispuse măsuri complementare de:
-
oprire definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de aproximativ 25.000 lei
-
oprire temporară a prestării serviciilor în cazul a 21 de operatori economici
Citeste si:Horia Constantinescu renunță la președinția ANPC în favoarea politicii
-
în cazul a 2 operatori economici s-a propus măsura închiderii pentru o perioadă de până la 6 luni.
Ce nereguli au fost constatate:
-
Comercializarea unor produse cu data limită de consum depașită
-
Schimbarea stării termice a unor produse și preparate
-
Comercializarea unor produse și preparate fără elemente de identificare-caracterizare
-
Utilizarea unui regim de temperatură necorespunzătoare la masa caldă în zona gastro ( 27.8°C, 35.5°C, față de minim + 60°C impuse de legislație)
-
Existența unor zone cu igrasie, pe tavan și pereți laterali, în blocuri alimentare
-
Utilizarea unor blocuri alimentare cu deficiențe: vase emailate și hote îmbâcsite cu depuneri de grăsime, plite neigienizate, frigidere care prezentau garnituri neconforme, depozitarea produselor direct pe paviment și la temperaturi care nu respectă indicațiile producătorului, utilizarea veselei din PVC
-
Utilizarea unor spații de depozitare insalubre, aferente produselor de patiserie sau refrigerate
-
Practici comerciale incorecte în ceea ce privește comercializarea legumelor și fructelor, prin prezentarea ca fiind de calitatea I și, în realitate, fiind improprii consumului uman prin prezența mucegaiului și putregaiului
-
Neinformarea consumatorilor asupra posibilelor substanțe alergene, prezente în lista de meniu
-
Utilizarea unor aparate frigorifice insalubre
-
Comercializarea unor produse cu ambalaje deteriorate si cu arsuri de congelare.