Lectură de 2 minute

18 Nov 2022 - Știri și Noutăți

Angajații NON UE, soluția pentru criza de angajați din Retail

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Dacă în urmă cu câțiva ani, în relațiile cu marii jucători din industria FMCG și personalul recrutat din afara Europei se punea problema barierei lingvistice, iată că astăzi delegarea acestuia în magazine compensează orice impediment. 

Sursa foto: Essa Group

Pentru a contribui la soluționarea lipsei de personal din Retail, antreprenorul român Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group – unul dintre cei mai mari jucători din piața de trade marketing din țară a angajat 137 de persoane din Sri Lanka, dintre care 57 au fost deja plasate în magazine, 44 vor ajunge în țară în a doua parte a lunii noiembrie, iar restul de 36 în ianuarie 2023.

Se știe că România este o țară de emigrare, iar posibilitatea de a recruta personal de la noi nu este una ușoară. Există mai multe avantaje în a delega personal NON EU.

Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group

De altfel, odată ajunși aici, cetățenilor din Sri Lanka li se asigură tot ceea ce au nevoie pentru un început corect în România: bugete în avans pentru a le asigura hrana și igiena personală.

Care sunt costurile cu un angajat NON UE

Costurile cu un angajat NON EU diferă în funcție de țara de proveniență și de calificare, adaugă Eugen Saulea. Un factor cheie în definirea acestuia este legat de ușurința cu care angajatul NON EU se poate exprima în limba engleză.

De pildă, salariile pentru lucrătorii comerciali se situează între 450 și 550 de dolari, la care se adaugă cazare obligatorie și un buget de aproximativ 150 de dolari pentru cheltuielile cu masa.

„Costul direct net cu un angajat este de circa 700 de dolari, la care se pun și contribuțiile aferente”, explică antreprenorul.

Citeste si:
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România

La ora actuală, ESSA Group este pionier în delegarea de personal NON EU pentru managementul spațiilor de vânzare din marile lanțuri internaționale.

Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astăzi unul dintre cei mai cunoscuți jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În 2021, grupul a raportat afaceri de 16,5 milioane de euro, în creștere ușoară față de anul anterior. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru zeci clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Angajații NON UE, soluția pentru criza de angajați din Retail