Lectură de 3 minute

13 Oct 2022 - Știri și Noutăți

Analiză KeysFin: Estimări record pentru piața de distribuție locală în Retail și HoReCa, în 2022

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Cifra de afaceri a distribuitorilor din Retail și HoReCa a cunoscut un avans de 27%, în 2021, față de 2020, până la 21,1 miliarde de lei, potrivit unei analize KeysFin. Pentru 2022, estimările se ridică la 26 miliarde de lei, ceea ce ar reprezenta un nivel record.

Sursa foto: unsplash.com

„Dacă în 2021 am văzut creșterea substanțială a cifrei de afaceri în baza revenirii apetitului pentru consum, pentru 2022 estimăm continuarea tendinței în baza transmiterii considerabile a presiunilor inflaționiste pe fondul epuizării stocurilor pe întregul lanț de producție, distribuție și comerț până în apropierea nivelului record de 26 miliarde de lei. Cu toate acestea, ne așteptăm la o consolidare a marjelor de profitabilitate în urma creșterii costurilor cu materiile prime, carburanți și utilități, a scumpirii creditării și a forței de muncă”, susține Tudor Malearov, Business Development Manager KeysFin.

Analiza pieței de distribuție în retail și HORECA a cuprins 137 companii în 2021, dintre care: 8 mari, 91 medii, 36 mici și 2 micro. Cea mai mare pondere din cifra de afaceri a fost generată de companiile medii (52,3% din total).

Potrivit studiului KeysFin, Capitala conduce detașat în top, cu o cifră de afaceri de 8,1 miliarde de lei, ceea ce înseamnă o pondere de 38,5% din tota. Pe locurile următoare se află firmele înregistrate în județele Prahova (10,6% din total), Cluj (6,1% din total), Bacău (5,8% din total) și Harghita (5,1% din total). Cele cinci au acoperit în total aproape 66% din cifra de afaceri a distribuitorilor locali în 2021.

Interbrands Orbico se apropie de 4 miliarde lei

Pe prima poziție în top 20 cei mai mari distribuitori din retail și HoReCA din România se află Interbrands Orbico (fosta Interbrands Marketing & Distribution), care a înregistrat cea mai mare creștere nominală și procentuală - 2,4 miliarde, respectiv 169%, la 3,8 miliarde de lei (17,9% din total) în 2021. Rezultatele sunt valabile pentru noua entitate care reunește 4 companii: două ale Interbrands și două ale Orbico, după ce grupul croat a preluat controlul unic al Interbrands la finele anului 2021.

Pe locul secund se află Aquila Part Prod Com SA, cu a doua creștere nominală și procentuală - de 403 milioane de lei, respectiv 27,3%, la aproape 1,9 miliarde de lei, urmată de Luzan Logistic SRL cu o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei în 2021.

Primii zece jucători au concentrat aproape 52% din cifra de afaceri a distribuitorilor locali în anul post-pandemic, se mai arată în studiu.

Doar șase companii pe pierdere

Distribuitorii din Retail și HORECA au raportat, în 2021, un rezultat net (profit net minus pierdere netă) în creștere cu 35%, față de 2020 și cu 63% față de 2017, atindându-se un nivel record de 574,4 milioane de lei în 2021.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Dintr-un total de 137 de companii analizate, 128 au încheiat anul trecut pe profit (92,7%), 6 pe pierdere (4,4%), în timp ce restul au înregistrat un rezultat nul în 2021.

Aquila Part Prod Com SA (locul 2 după cifra de afaceri) rămâne cel mai profitabil distribuitor din sector, generând 10.8% din profitul industriei. Primii zece jucători cei mai profitabili au obținut un profit cumulat de 261 milioane de lei, adică 44,7% din total în 2021.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Analiză KeysFin: Estimări record pentru piața de distribuție locală în Retail și HoReCa, în 2022