AMCRCR susÈ›ine că magazinele care comercializează produse alimentare au fost È™i rămân esenÈ›iale pentru populaÈ›ie È™i, de aceea, accesul la aceste magazine nu poate fi limitat pe baza unor criterii aleatorii sau conjuncturale care, în fapt, le transformă în magazine neesenÈ›iale.
AsociaÈ›ia cere autorităților găsirea de solucÈ›ii adecvate care să asigure accesul deplin al populaÈ›iei la hrană È™i produse alimentare în condiÈ›ii de siguranță sanitară. Astfel, membri ai asociaÈ›iei propun, acolo unde se impune sau este necesar, măsuri È™i demersuri pentru a securiza culoare de acces care să asigure fluxuri de persoane complet autonome în raport cu alte spaÈ›ii adiacente.
„Ne-am conformat tuturor cerinÈ›elor impuse de autorități în efortul de prevenire si combatere a răspândirii coronavirusului care rămâne principala noastră prioritate. Sperăm că procesul de comunicare È™i consultare cu autoritățile să fie reluat pentru a preveni apariÈ›ia unor efecte secundare în relaÈ›ia cu consumatorii dar È™i probleme colaterale suplimentare în contextul economic complex pe care îl traversăm" , a declarat George Bădescu, director executiv AMRCR.
Asociația Marilor Rețele Comerciale include 22 de retaileri alimentari și nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.
AMRCR este membră a ConfederaÈ›iei Patronale „Concordia" È™i a organizaÈ›iei „EuroCommerce".