Lectură de 3 minute

09 Dec 2021 - Știri și Noutăți

AMRCR cere Guvernului să renunțe la „taxa de solidaritate“ și să continue să sprijine mediul de afaceri

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) solicită Guvernului să renunțe la „taxa de solidaritate”, prin care ar urmă să ia 1% din cifra de afaceri a firmelor cu un rulaj mai mare de 100 de milioane de euro. Retailerii susțin că sunt mari contribuabili la bugetul de stat și se achită de obligațiile fiscale conform legii din România.

Guvernul coaliției PNL-PSD-UDMR dorește introducerea unei „taxe de solidaritate” de 1% din cifra de afaceri pentru companiile care depășesc cifră de afaceri de 100 de milioane de euro (circa 500 de milioane de lei). Propunerea a fost făcută de UDMR și este susținută de PSD, iar PNL se opune.

„Menționăm și faptul că în perioada pandemiei, pe lângă sarcinile financiare impuse de conformările solicitate de autorități, pe care ni le-am asumat din primul moment, au existat situații în care mari retaileri și-au achitat obligațiile fiscale cu celeritate și chiar în avans pentru a putea susține bugetul național.

Pe parcursul întregii crize sanitare ne-am concentrat să menținem magazinele operaționale și aprovizionate cu tot ceea ce este necesar pentru ca populația să aibă acces la mărfurile de care are nevoie indiferent de tensiunile, problemele sau blocajele cu care ne-am confruntat în lanțul de aprovizionare”, se arată în comunicatul emis de AMRCR.

Retail jobs

Toate rețelele comerciale se numără printre cei mai mari angajatori de pe piața românească conform diverselor statistici, o treime din top 15 angajatori la nivel național fiind retaileri, potrivit AMRCR.

„Taxa de solidaritate îi penalizează pe cei care și-au asumat toate îndatoririle”

„Toate aspectele de mai sus riscă să fie anulate, printr-o simplă și singură măsură care este adusă în discuție, am putea spune cu regret, ca de obicei, în preajma sărbătorilor sfârșitului de an, când toate proiectiile și planificările bugetare sunt deja stabilite, fără ca astfel de propuneri să fie însoțite de prea multe explicații.

Așa numita „taxă de solidaritate” îi penalizează, fără excepție, doar pe aceia care și-au asumat toate îndatoririle și și-au onorat toate obligațiile, manifestându-și totodată loialitatea față de statul român pe teritoriul căruia își desfășoară activitatea.

Cei care nu au fost vizați de impunerea unei astfel de taxe credem că se pot felicita pentru inspirație și viziune managerială și pot conta liniștiți pe solidaritatea celor care au avut ghinionul să își asume un parteneriat pentru stabilitate economică într-o perioadă complexă și plină de incertitudini.

Citeste si:
Curierii vor raporta la ANAF informații despre persoanele care au plătit ramburs colete comandate online
Curierii vor raporta la ANAF informații despre persoanele care au plătit ramburs colete comandate online

În plus, vrem să subliniem că argumentul potrivit căruia o astfel de taxă ar fi fost aplicată și în altă țară nu poate fi validat fără rezerve, întrucât nu putem avea o cunoaștere clară a contextului și obiectivelor pe care le-ar fi urmărit”, se arată în comunicatul emis.

AMRCR, în numele membrilor săi, adresează noii coaliții PNL-PSD-UDMR care se află la putere, coaliție majoritară, să analizeze în profunzime impactul direct și colateral al impunerii unei “taxe de solidaritate” selectivă asupra companiilor.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România - AMRCR - include următori membrii: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.

AMRCR este membră a Confederației Patronale ,,Concordia” și a organizației ,,EuroCommerce“ .

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  AMRCR cere Guvernului să renunțe la „taxa de solidaritate“ și să continue să sprijine mediul de afaceri