Lectură de 2 minute

09 Mai 2024 - Știri și Noutăți

Ambalaje mai mici, prețuri mai mari. Guvernul impune măsuri anti-shrinkflație pe modelul francez 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat că urmează să fie elaborată o reglementare în baza căreia producătorii vor fi obligaţi să semnaleze vizibil pe ambalaj, în cazul în care au redus gramajul unui produs. Prim-ministrul a precizat, în debutul şedinţei de Guvern, că fenomenul este tot mai prezent în statele europene, inclusiv în România, notează Agerpres. 

 

Sursa foto: Unsplash

Această măsură a fost anunțată și de guvernul francez, care a decis ca retailerii să informeze consumatorii în cazul reduflației (n.r. shrinkflație este termenul folosit în limba engleză pentru micșorarea gramajului produselor, însă fără o reducere corespunzătoare a prețurilor.)

"Unii comercianţi au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat preţurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înşelăciune împotriva consumatorilor! Este de fapt o scumpire camuflată, nejustificată economic, sub un ambalaj foarte asemănător. Cer tuturor autorităţilor de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligaţi să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă preţul produsului a rămas neschimbat. Şi, evident, sancţiuni dure pentru nerespectarea acestei obligaţii", a precizat Ciolacu, citează Agerpres.

Recent, autoritățile franceze au decis că retailerii trebuie să informeze cumpărătorii atunci când produsele au fost reduse în dimensiune fără o reducere corespunzătoare a prețurilor. Acest fenomen est numit în limba engleză „shrinkflation”.

Evident, termenul se referă la faptul că mulți producători și/sau retaileri au redus pachetele, gramajul și volumul unor produse pentru a nu mai opera creșteri de prețuri la raft. În realitate, prețurile cresc, dar retailerii și producătorii mizează pe faptul că mulți cumpărători s-au obișnuit cu un anumit prag de preț.

Un fenomen constatat nu doar în Franța, ci în mai multe țări din întreaga lume, inclusiv în România. Nu de puține ori, cumpărătorii români s-au plâns în perioada în care guvernul a decis plafonarea prețurilor la alimentele de bază că reducerea prețurilor unor produse nu a fost reală, deoarece au găsit la raft ambalaje și cantități mai mici.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Ambalaje mai mici, prețuri mai mari. Guvernul impune măsuri anti-shrinkflație pe modelul francez