Lectură de 2 minute

03 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Amazon extinde și testează serviciul biometric de plată cu palma în mai multe magazine

Angela Alexandru

Amazon continuă să revoluționeze modul cum se fac cumpărăturile, dar mai ales plățile. După ce a lansat o soluție biometrică de plată cu un simplu gest al palmei, fără contact, pentru unele unități Amazon Fresh, tehnologia este testată acum în magazinele Whole Foods din jurul orașului Seattle. Aici clienții vor putea plăti pentru produsele achiziționate prin simpla scanare a palmei.

Grupul american a instalat sistemul de plată în șapte supermarketuri Whole Foods, lanț de magazine pe care l-a achiziționat încă din 2017. Sub denumirea de Amazon One, sistemul permite clienților să facă plăți prin simpla scanare a uneia sau a ambelor mâini. Acest lucru este posibil prin asocierea unei cărți de credit cu amprenta palmei, cumpărătorii având astfel la dispoziție alternativa de plată contactless la folosirea unui scanner dedicat, scrie Retail Detail.

Securitatea plății biometrice

Potrivit reprezentanților companiei, clienții nu trebuie să se îngrijoreze de securitatea sistemului, pentru că datele palmei și cele ale cardului aferent de plată sunt păstrate separat de alte informații. “Mai multe controale de securitate protejează Amazon One, iar imaginile palmelor nu sunt stocate pe niciun dispozitiv. Imaginile sunt criptate și stocate într-un mediu extrem de securizat, pe care l-am creat special în cloud”, au declarat aceștia.

Amazon susține că această abordare este mai bună decât alte sisteme de plată biometrice, cum ar fi tehnologia de recunoaștere facială, care câștigă popularitate, în special în China. Potrivit companiei, este imposibil să recunoaștem pe cineva pe baza palmei, ceea ce ar trebui să reducă riscurile de fraudare a identității.

Amazon One - plata cu palma, în extindere

Primul astfel de scanner a fost introdus într-un magazin Amazon Fresh, anul trecut, tot în Seattle. De atunci, compania a experimentat tehnologia în mai multe concepte de magazine fizice proprii.

Citeste si:
Ikea se așteaptă ca problemele de aprovizionare să dureze până în 2022. Ce măsuri ia retailerul

Gigantul online Amazon intenționează să facă tehnologia disponibilă retailerilor terți într-o fază ulterioară. Prin fazele de testare în diferitele concepte de unități ar trebui să dovedească fiabilitatea scanerelor de palme pentru viitoare investiții ale comercianților.

Anul trecut retailerul a lansat o farmacie online în India și serviciul Amazon Pharmacy pentru livrări de medicamente pe bază de rețete în America, a cumpărat 11 aeronave second-hand pe care le va folosi în sistemul de livrări pe fondul creșterii accelerate de comenzi online, a deschis platforma Luxury Stores pentru comercializare de branduri de lux și a inaugurat primul supermarket Fresh.

Citeste si:
Aquila lansează o ofertă publică pentru a-și lista acțiunile la Bursa de Valori București
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Amazon extinde și testează serviciul biometric de plată cu palma în mai multe magazine