Primul magazin Amazon Fresh, filială a companiei americane de comerț electronic, s-a deschis săptămâna trecută în Woodland Hills (Los Angeles, California) și are o suprafață de 1.000 de metri pătrați. Gigantul american a permis accesul unui grup restrâns de clienți în noul supermarket, urmând ca accesul tuturor potențialilor clienți să se facă în perioada imediat următoare, notează Retail Detail.
Noul supermarket Fresh este prevăzut cu “coșuri de cumpărături inteligente”, integrate pentru evitarea cozilor de la casele de marcat, numite Amazon Dash Cart. Coșul este echipat cu o tehnologie ce permite să recunoască produsele ce au fost puse de consumator în coș și să le scaneze automat, astfel încât clientul nu mai este nevoit să treacă pe la o casă de marcat. Inclusiv plata cumpărăturilor se realizează automat - se retrage suma de bani de pe cardul cu care ești logat în contul Amazon.
Amazon Fresh, mai mult decât un supermarket tradițional
Se pune accent pe petrecerea a cât mai puțin timp la cumpărături și pe simplificarea procesului. Astfel, există din loc în loc ecrane digitale Amazon Echo Show, la care se pot pune întrebări privind localizarea unor anumite produse.
Noul supermarket Fresh oferă și serviciul de ridicare a comenzilor online. Mai mult, în noua locație Amazon se regăsesc mai multe stații Alexa, asistent virtual AI Marca Amazon, ce oferă informații despre anumite produse. De asemenea, anumite meniuri care se pot prepara pe loc pot fi comandate, la cerere, prin intermediul unei aplicații.
Concret, principalele diferențe dintre un magazin obișnuit și Amazon Fresh constau în implementarea și folosirea inteligenței artificiale, dar și a tehnologiei de monitorizare. Pe lângă asta, se pare că s-au înregistrat plângeri pe scară largă privind calitatea produselor marca Whole Foods, după achiziționarea brandului de către Amazon, iar Fresh comercializează brandul 365 al Whole Foods, dar și alte branduri, produse ce nu se regăsesc în lanțul Whole Foods.
Amazon intenționează să-ți consolideze prezența pe piața de retail offline, cu mai multe concepte în același timp. Planurile de extindere vizează inaugurarea a încă șase locații tip supermarket în sudul Californiei și în vecinătatea orașului Chicago.