Lectură de 3 minute

01 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Alukonigstahl, planuri pentru dezvoltarea segmentului rezidențial în 2021. Subsidiara locală, afaceri de 21,5 milioane euro anul trecut

Angela Alexandru

Alukonigstahl România, subsidiara locală a producătorului european pe piața sistemelor din aluminiu, PVC și oțel a înregistrat o cifră de afaceri de 21,5 milioane de euro anul trecut. Pentru 2021 țintește în continuare consolidarea businessului pe segmentele tradiționale de birouri și comercial, dar și extinderea pe segmentul rezidențial premium.

Alukonigstahl este furnizor exclusiv în România pentru Schüco (lider mondial în sisteme din aluminiu și PVC) şi Jansen (furnizor de profile din oțel), iar peste 85 % din cifra de afaceri realizată în 2020 a fost generată de vânzarea sistemelor de profile premium Schüco din aluminiu. În 2020, Alukonigstahl a livrat sisteme din aluminiu Schüco pentru peste 75.000 mp de perete cortină în cadrul proiectelor imobiliare noi, iar în 2021 are deja contractat un număr de peste 20.000 mp.

Printre proiectele pentru care Alukonigstahl a furnizat sau furnizează sisteme de tâmplărie și pereți cortină se numără atât investiții în proiecte de birouri cunoscute (U Center, Offices Jiului, Isho Timisoara, Millo Office, Dacia One, Sediul Continental din Timișoara, Skanska Equilibrum 2, AFI Tech Inox 2), cât și proiecte rezidențiale premium (Win Residences / PSC Group sau Nusco City, Neo Timpuri Noi, Neo Mamaia).

Planurile Alukonigstahl în România

“Prin proiectele și parteneriatele noastre, am fost deschizători de drum și am dezvoltat până în prezent câteva mari „cartiere Schüco” în România. Alukonigstahl țintește anul acesta o accelerare a businessului, având în vedere numeroasele investiții pe care le-am făcut în eficientizare și adaptarea la noul context al pieței. Vizăm să ne consolidăm portofoliile existente prin digitalizare și prin eficientizarea lanțului logistic, dar și să ne extindem pe piețe noi, precum cea rezidențială, care are un potențial ridicat de creștere în România” declară Atilla Beer, Country Manager Alukonigstahl România și Moldova.

Citeste si:
Profi extinde lanțul de magazine în franciză la 600: una din trei unități funcționează în sistem Partener

Prețurile metalelor industriale tranzacționate au înregistrat o creștere semnificativă în ultimele luni, la London Metal Exchange (Bursa de Metale de la Londra). De exemplu, prețul cuprului, considerat pe scară largă ca un indicator economic, este mai ridicat decât în ultimii 9 ani și aproape s-a dublat în decurs de 12 luni. Comparativ cu primăvara anului 2020, prețul aluminiului a crescut cu cca 50%, iar prețul benzilor laminate din oțel a crescut cu peste 75%.

Tendințe pe piața sistemelor de ferestre

Alukonigstahl a derulat recent o serie de procese de digitalizare și reorganizare a lanțului logistic și a depozitului propriu din Jilava. În 2020, compania a lansat platforma digitală proprie AKS Connect, în care clienții pot plasa comenzi și pot urmări online, în timp real, stadiul livrărilor, iar în a doua jumătate a anului 2021 Alukonigstahl va continua procesul de digitalizare, prin implementarea unei noi platforme.

Integrarea tehnologiei și soluțiilor hi-tech și de eficiență energetică în sistemele de ferestre și uși ale noilor proiecte imobiliare este o tendință majoră a ultimilor 3 ani. Alte tendințe majore ale pieței sunt sistemele pentru ferestre, uși de balcon și uși glisante folosite preponderent în cazul ansamblurilor rezidențiale (proiecte precum Cloud 9 Residence, Luxuria Residence, Sea One, Nordis Mamaia, Tomis City, Wings Residence) sau tâmplăria PVC Schüco care a câștigat teren în ultimul an (de exemplu, în cadrul proiectelor Buenavista International sau Win Herastrau).

Alukonigstahl este o companie activă în Europa Centrală și de Sud-Est, cu un istoric de peste 60 de ani.

Citeste si:
Obsentum își extinde rețeaua de magazine cu o nouă parfumerie în Timișoara, în Iulius Town

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Alukonigstahl, planuri pentru dezvoltarea segmentului rezidențial în 2021. Subsidiara locală, afaceri de 21,5 milioane euro anul trecut