Ahold Delhaize a încheiat, la nivel de grup, anul financiar 2020 cu vânzări de 74,7 miliarde de euro, în creștere cu 14,2%, față de anul precedent. Astfel, retailerul și-a putut consolida poziția pe fiecare piață unde își desfășoară activitatea, titrează publicația Retail Detail.
O contribuție în acest rezultat este a vânzărilor online, care au crescut cu 84,2% în al patrulea trimestru și cu 67,4% pentru întregul an, la 7,6 miliarde de euro. Grupul plănuise să depășească valoarea de 7 miliarde în vânzările online abia la sfârșitul acestui an.
Frans Muller, CEO-ul Ahold Delhaize, estimează de asemenea o creștere de aproximativ 30% a comerțului online în 2021. Spre exemplu, bol.com, un webshop din Olanda deținut de grup, și-a majorat vânzările și a crescut cu 69,6% în al patrulea trimestru. Peste 41.000 de parteneri de vânzări operează în prezent pe platformă, iar vânzările lor au crescut cu 110%.
Creșterea excepțională a vânzărilor se datorează crizei generate de Covid, care a impus migrarea cumpărătorilor către jucătorii online. Totuși, comerțul electronic încă este mai puțin profitabil decât vânzările generate de magazinele fizice. Totodată, pandemia i-a forțat pe retaileri să suporte costuri suplimentare și să facă alte investiții.
Profitul net a scăzut de la 1,8 la 1,4 miliarde de euro, iar marja de profit pentru întregul an a crescut la 4,8%.
Deși în raportul financiar nu sunt făcute precizări privind România, în ceea ce privește investițiile la nivel național în 2020, Mega Image și-a extins rețeaua cu 89 de magazine și a a marcat intrarea pe piețele din Oradea și Sibiu. Tot în 2020, retailerul a inaugurat primul depozit dedicat eCommerce-ului și a făcut investiții pentru livrările la domiciliu.