Lectură de 3 minute

29 Sep 2023 - Știri și Noutăți

Agroserv Măriuța raportează o creștere de 23% în primul semestru din 2023, deși vânzările de lactate au scăzut comparativ cu 2022

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Agroserv Măriuța (BVB: MILK), companie românească de agricultură și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 36,3 milioane de lei în primul semestru din 2023, o creștere de 23% față de S1 2022, și o pierdere netă de 0,4 milioane de lei, o îmbunătățire cu 71% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
 

Sursa foto: Laptaria cu Caimac

„Rezultatele din prima jumătate a acestui an reflectă evoluția pozitivă a companiei noastre, care are la bază majorarea vânzărilor, diversificarea gamei noastre de produse, extinderea rețelei de distribuție și creșterea preferinței clienților pentru produsele Lăptăria cu Caimac. Aceste realizări sunt cu atât mai notabile în contextul actual, caracterizat de provocări precum inflația persistentă și scăderea vânzărilor de produse lactate la nivel național în primele șase luni ale anului. Ca urmare a majorării costului de finanțare, nu am încheiat prima jumătate a anului cu profit, însă am înregistrat o îmbunătățire semnificativă comparativ cu rezultatul din S1 2022. În 2023, ne-am concentrat asupra a două direcții principale. Prima dintre acestea vizează restabilirea profitabilității companiei și realizarea bugetului aprobat de acționarii noștri în luna aprilie, în timp ce a doua direcție se referă la implementarea strategiei 2023/2024. Această strategie implică atât oferta noastră comercială, cât și dezvoltarea competențelor colegilor noștri, fiind conștienți de rolul esențial pe care aceștia îl au în îndeplinirea tuturor obiectivelor noastre”, a declarat Cornel Dănilă, Director General, Lăptăria cu Caimac.

Cifra de afaceri generată de vânzarea produselor lactate, semifabricate, precum și de mărfuri a atins valoarea de 26,3 milioane de lei, aceasta având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri totală în S1 2023. Veniturile din activitatea de zootehnie au înregistrat o valoare de 8,2 milioane de lei, în principal datorită vânzării de lapte crud, de 7,6 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, de 0,6 milioane de lei. În primul semestru din 2023, producția totală de lapte a fost de 7,6 milioane de litri, o creștere cu 7% comparativ cu primele șase luni din 2022. Prin urmare, producția medie în S1 2023 a fost de peste 40 tone/zi, o creștere de 2% față de perioada similară a anului trecut. Fabrica a utilizat 53% din producția de lapte a fermei.

Veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 1,8 milioane de lei în primele șase luni din 2023, în urma cultivării unei suprafețe de peste 2.500 ha. În acest an, compania a a înregistrat o producție totală de 6.272 tone, din care cultura de grâu a reprezentat 68% din această producție, iar rapița 32%.

Conform datelor companiei cu privire la segmentele în care activează, în primul semestru din 2023, la nivel național, vânzările de produse lactate au scăzut cu 5,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Majoritatea categoriilor din piața de lactate au înregistrat rezultate negative în această perioadă: laptele a scăzut cu 5%, iaurturile cu 6%, sana și lapte bătut au avut o evoluție negativă de 18%, respectiv 19%, iar smântâna a fost în scădere cu 5%. În comparație cu toate acestea, kefirul a crescut cu 8%.

Agroserv Măriuța este listată pe piața AeRO începând cu 21 mai 2021, iar în prezent are o capitalizare de piață de aproximativ 69 milioane de lei.

Agroserv Măriuța este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul bursier MILK ce desfășoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creșterea animalelor. Începând cu anul 2018, compania și-a adăugat o noua arie de business și anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obținerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile. Din dorința de a extinde afacerea de familie precum și identificarea unei nevoi de piață, respectiv de a găsi pe rafturile magazinelor produse lactate de calitate, sigure, nutritive și fără adaosuri, compania a lansat brandul „Lăptăria cu Caimac”.

Citeste si:
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft înainte de Paște
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft înainte de Paște
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Agroserv Măriuța raportează o creștere de 23% în primul semestru din 2023, deși vânzările de lactate au scăzut comparativ cu 2022