Lectură de 3 minute

24 Sep 2020 - Știri și Noutăți

Agroland investește 50.000 euro în startup-uri tech cu impact în agricultură

Andra Imbrea

Agroland anunță extinderea la nivel național a AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare de startup-uri din România, care stimulează și susține inovația în agricultură. Expansiunea la nivel național este marcată prin lansarea hackathon-ului online AgTech TM Spark Weekend, în weekendul 13 – 15 noiembrie 2020.

AgTech TM Spark Weekend este prima etapă a programului de incubare AgTech TM, care dă start inovației în industria agricolă. Evenimentul are loc online, în weekendul 13-15 Noiembrie 2020, și este dedicat tuturor celor care vor să dezvolte startup-uri tech cu impact direct în agricultură. Organizatorii așteaptă participanți din domenii variate, de la studenți și absolvenți ai unei universități de specialitate până la programatori, tineri cu specializare de business, marketing sau design.

Agroland investește 50.000 de euro în acest proiect, a cărui miză este ca cinci echipe să își transforme ideea în startup, primind resursele necesare: mentorat, acces la rețeaua de business Agroland, training-uri & workshop-uri din partea Ascendis, cea mare companie de consultanță organizațională din regiunea CEE, și 10.000 de euro de fiecare pentru a se lansa.

"Prin AgTech TM by Agroland dorim să demonstrăm că inovațiile în agricultură nu sunt deloc o Cenușăreasă față de alte domenii în care tehnologia și abordările de business curajoase au adus salturi semnificative. Dimpotrivă, credem că potențialul de creștere în agricultură este mult mai mare decât în alte ramuri economice, astfel că ne-am propus să susținem talentul și dedicarea unor startup-uri tech din domeniu, care pot consolida creșterea sectorului agricol în România,” a declarat Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland.

Citeste si:
Lidl inaugurează un nou magazin în Brașov, în localitatea Codlea, unde clienții dispun de stație de încărcare pentru automobilele electrice

Transferarea în mediul online a programului oferă șansa înscrierii de oriunde din România, programul fiind extins la nivel național. Evenimentul pune la dispoziție mentori și resurse necesare dezvoltării primului plan de afaceri și validării soluției. Se va încheia cu o sesiune de pitch, unde cele mai bune 10 startup-uri vor trece în etapa următoare. Aici vor primi acces la un program de training-uri și workshop-uri oferit de Ascendis, pe durata a 3 săptămâni, ajutând echipele să se pregătească pentru faza de incubare. 

Înregistrarea la AgTech TM Spark Weekend se face pe bază de bilet accesibil aici. Pentru cei care au o idee de startup bazat pe tehnologie, care are impact în industria agricolă, înscrierea ideii se pot face prin completarea acestui formular. 

Toate ideile înscrise vor trece printr-o etapă de preselecție. Pentru ca o idee să fie acceptată în program, aceasta trebuie să se axeze pe o problemă existentă în industria agricolă, soluția să se bazeze pe tehnologie și să existe potențial de scalabilitate.

AgTech TM este dezvoltat de Ascendis în colaborare cu Cowork Timișoara și este primul program complet de incubare din România, care stimulează și susține inovația în agricultură. Programul include toate etapele de dezvoltare de la idee la o afacere de succes prin resurse de învățare, mentorat, investiții și acces la cea mai mare bază de clienți din industria agricolă. 

Citeste si:
Farmacii online cu livrare la domiciliu: de unde poți cumpăra medicamente fără să stai la cozi

Agroland este cea mai mare rețea de magazine agricole din România, are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are 247 de unități, localizate în 28 de județe, și 400.000 de clienți unici/an. Printre produsele comercializate se află: pui de o zi, furaje şi echipamente pentru ferme mici şi medii, produse pentru grădinărit (seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente, hrană și accesorii pentru animale de companie. 

Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 30 milioane de euro, la finele lui 2019, și are 220 de angajați. În 2013 a devenit membră a ERPA – Asociația Producătorilor de Păsări Rurale din Europa.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Agroland investește 50.000 euro în startup-uri tech cu impact în agricultură