Lectură de 4 minute

10 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Agroland investește 17 milioane de lei și estimează afaceri de 241 milioane de lei în 2022

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține o rețea de magazine agricole în România, estimează o cifră de afaceri de 241 milioane de lei în 2022, EBITDA de 20,7 milioane de lei și un profit net de 13 milioane de lei. Compania are în vedere investiții totale de aproximativ 17 milioane de lei pe parcursul acestui an în dezvoltarea tuturor liniilor de business.

„În 2022, dorim să consolidăm poziția Agroland în România prin continuarea dezvoltării accelerate pentru toate liniile noastre de business. Totodată, vom continua să creștem numărul de angajați, vom întări echipa de conducere și vom numi un Consiliu de Administrație care să ne sprijine în procesul de dezvoltare a companiei. În acest sens, ne bucură intrarea în acționariatul companiei a unor investitori instituționali, precum SevenX, controlat de Leonard Leca și Iulian Cîrciumaru, care deține în prezent o participație de 3% în Agroland, Leonard Leca fiind și unul dintre membrii viitorului Consiliu de Administrație al companiei. De asemenea, cele 14,7 milioane de lei atrase în cadrul majorării de capital încheiate în luna ianuarie a acestui an ne aduc într-o situație favorabilă din punctul de vedere al fluxului de numerar și oportunităților prezente pe piață”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.

Agroland dezvoltă magazinul online anul acesta

Pentru anul acesta, compania are în vedere investiții totale de aproximativ 17 milioane de lei în 2022, axate pe deschiderea de noi magazine, extinderea afacerii avicole, modernizarea fabricii de furaje de la Caransebeș și dezvoltarea magazinului online.

Pe lângă aceste investiții, Agroland are în vedere și demararea de proiecte de sustenabilitate, prin investiții în instalarea de panouri fotovoltaice și utilizarea de alte soluții de energie regenerabilă pentru magazinele, depozitele și fermele sale.

„Amenințările aduse de pandemia de COVID-19 par să se îndrepte spre cote mai reduse comparativ cu anii precedenți. Însă, anul 2022 vine cu noi provocări, precum inflația, creșterea prețurilor la energie și potențiale întreruperi ale lanțurilor de aprovizionare. Într-un final, toate acestea vor duce la majorarea prețurilor pentru consumatorul final. Chiar și în aceste condiții, exact cum am procedat și în 2020, nu avem de gând să stăm pe margine și vom continua să investim în dezvoltarea tuturor liniilor de business din cadrul companiei. Deși prețurile alimentelor cresc în fiecare zi, observăm o activare a micilor fermieri, care sesizează oportunitățile din piață și doresc să își crească afacerile”, a adăugat Horia Cardoș.

Agroland deschide încă 20 magazine anul acesta

În 2022, compania se așteaptă ca vânzările realizate de cele 12 magazine Agroland MEGA care au fost deschise anul trecut să crească. Agroland are în plan deschiderea a încă 10 noi magazine Agroland MEGA în acest an și vizează o cifră de afaceri dublă generată de acestea comparativ cu anul 2021. În plus, compania își propune să deschidă și alte 10 noi magazine tradiționale Agroland.

În ceea ce privește performanța magazinelor în 2022, cele tradiționale vor contribui cu 60% la cifra de afaceri generată de această linie de business, iar cele din categoria MEGA, cu 40%. Obiectivul este ca în 2023, împărțirea să fie egală. De asemenea, Agroland vizează vânzări online de aproximativ 10 milioane de lei, o creștere cu 65% față de anul 2021. Pentru a atinge această cifră, compania va investi în dezvoltarea platformei online.

Producție mai mare de ouă și pui la ferma de la Mihăilești

Pentru ferma avicolă Mihăilești, compania are în plan creșterea capacității de producție, deoarece majorarea prețurilor alimentelor va duce la volume mai mari de vânzări. Astfel, este avută în vedere mărirea capacității de producție a puilor de o zi până la o capacitate de 1.000.000 de ouă de incubație pe lună și creșterea capacității de producție ouă de consum la minimum 180.000 de ouă de consum pe zi. În 2022, Agroland estimează o creștere cu 50% a veniturilor din această linie de business.

Citeste si:
C&A vrea să se extindă cu magazine mai mici în centrele orașelor europene
C&A vrea să se extindă cu magazine mai mici în centrele orașelor europene

Agroland Business System (BVB: AG) este o companie antreprenorială românească, fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de 250 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. Compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Agroland investește 17 milioane de lei și estimează afaceri de 241 milioane de lei în 2022