Lectură de 3 minute

10 Sep 2021 - Știri și Noutăți

Agroland Agribusiness anunță cea mai profitabilă jumătate de an din activitatea companiei: „Suntem implicați în discuții pentru a pune bazele unei linii proprii de produse organice”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Agroland Agribusiness a încheiat primul semestru din 2021 cu o cifră de afaceri de 13,3 milioane lei, în creștere cu 33,4% față de aceeași perioadă a anului precedent. Profitul net a înregistrat o majorare de 141,9%, și a ajuns la 795.116 de lei, iar compania vrea să investească într-o linie proprie pentru produsele organice, potrivit unui comunicat de presă.

Rezultatele marchează cel mai profitabil semestru din activitatea companiei, care a debutat pe piața AeRO a Bursei de Valori București pe 15 iunie 2021.

Indicele EBITDA arată îmbunătățirea profitabilității activității Agroland Agribusiness. Astfel, dacă în prima jumătate din 2020, EBITDA a fost 397.373 de lei, în primul semestru din 2021 valoarea acestui indicator s-a majorat cu 146,99%, până la 981.485 de lei. Marja EBITDA, care funcționează ca un barometru al sănătății și performanței unei companii, a atins 7,36%, aproape dublul procentului calculat pentru primul semestru din 2020, 3,97%.

„Evoluția favorabilă pe care am avut-o în primul semestru al anului se datorează atât strategiei de business orientată către dezvoltare și inovare, cât și capitalizării prin intermediul plasamentului privat de acțiuni. (...) De remarcat este curba ascendentă a pieței pe care activăm, vânzarea de inputuri pentru agricultura convențională și organică și tranzacționarea cu cereale. Acest segment nu doar că nu a fost prejudiciat de criza generată de pandemie, dar traversează o perioadă benefică, încărcată de oportunități”, a explicat Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness.

Înscrie-te la conferința anuală retailArena: A Game of The Future și află cele mai noi informații din domeniu, soluții pentru digitalizarea afacerilor și trendurile industriei.

Agroland vrea linie proprie de produse organice

Una dintre ariile pe care compania se va concentra în viitor rămâne cea a proiectelor agri-tech, prin incubatorul de business AgTech TM, dezvoltat în parteneriat cu Agroland și Ascendis. În 2021, contribuția Agroland Agribusiness a constat în finanțarea, cu câte 10.000 de euro, a două dintre cele cinci start-up-uri câștigătoare ale competiției.

„Una dintre cele mai importante direcții de business, pe care o vom urma în următoarele luni, este agricultura ecologică. Plănuim să încheiem cât mai multe parteneriate cu fermieri care cultivă organic sau care se află în diferite etape de conversie către agricultura ecologică. Suntem implicați în discuții pentru a pune bazele unei linii proprii de produse organice. Credem că agricultura ecologică, o tendință care se manifestă de mai mulți ani la nivel global, este agricultura viitorului. Potențialul mare este dat de schimbarea preferințelor publicului, către produsele bio”, a conchis Florin Radu.

Listarea pe Bursă și plasamentul privat au impulsionat considerabil activitatea Agroland Agribusiness datorită atragerii de fonduri în valoare de 6 milioane de lei, ceea ce a generat o apreciere a valorii companiei la circa 30,4 milioane de lei. Fondurile obținute au fost utilizate pentru accelerarea dezvoltării Agroland Agribusiness, prin intensificarea ritmului și cantităților de inputuri agricole achiziționate și comercializate, precum și pentru crearea unor produse personalizate, după rețete proprii.

Citeste si:
Germanii de la Dachser au bugetat investiții de peste 500 de milioane de euro, în 2024
Germanii de la Dachser au bugetat investiții de peste 500 de milioane de euro, în 2024

Agroland Agribusiness și-a început activitatea în 2016, ca o divizie a companiei mamă Agroland Business System, iar din 2017 funcționează independent juridic și financiar. Compania are două linii de business: vânzarea de inputuri pentru agricultura convențională și cea organică și tranzacționarea cu cereale. În 2020, Agroland Agribusiness a înregistrat o cifră de afaceri de 18,44 milioane lei (+88% față de anul precedent). Profitul net obținut a fost de 1,2 milioane lei (+231% față de anul precedent), cu o marjă netă de 6,82%, în creștere față de marja de 3,86% obținută în 2019. Compania a fost listată la Bursa de Valori București, sub indicele AAB, pe 15 iunie 2021.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Agroland Agribusiness anunță cea mai profitabilă jumătate de an din activitatea companiei: „Suntem implicați în discuții pentru a pune bazele unei linii proprii de produse organice”