Lectură de 3 minute

10 Jan 2022 - Știri și Noutăți

Raluca Radu, MTH Digital: Notorietatea de brand, poziționarea clară și eforturile de retenție a clienților scad costurile de achiziție de public nou

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Rata de pătrundere a internetului în România a depășit 70% în prezent conform Eurostat, iar piața de e-commerce din România a depășit șase miliarde de euro în 2021 conform Asociația Română a Magazinelor (ARMO) și GPeC, unul dintre cele mai importante evenimente din e-commerce și marketing online din România. Canalele de media digitale pe care utilizatorii de internet sunt activi în mod curent s-au diversificat, astfel că brandurile trebuie să aibă în vedere tot mai multe medii de promovare integrate într-o strategie de comunicare online tot mai complexă.

Agenția de marketing online full-service MTH Digital mizează pe integrarea serviciilor de digital marketing și pe promovarea pentru magazinele online.

“Experiența de peste 17 ani în e-commerce și business-uri digitale mi-a arătat cât de importantă este strategia de promovare online și urmărirea firului roșu de comunicare în fiecare etapă de implementare și optimizare a campaniilor de digital marketing. De foarte multe ori, strategia de marketing online este realizată la început și apoi uitată într-un folder, iar campaniile pe fiecare canal de digital sunt implementate de câte o entitate separată fără a ține cont de imaginea de ansamblu.

În particular, în e-commerce, am observat că focusul în performance marketing este aproape întotdeauna exclusiv creșterea Return On Investment, scăderea costului de achiziție client și, mai puțin, creșterea brandului și atragerea unui loc stabil în mintea clientului. Cu toate acestea, din experiența mea, notorietatea de brand și poziționarea clară, plus eforturile de retenție a clienților sunt cele care îți scad cu adevărat pe termen mediu și lung costurile de achiziție de public nou”, spune Raluca Radu, fondator și CEO MTH Digital.

Magazinele trebuie să acorde mai multă atenție promovării online

MTH Digital propune magazinelor online această abordare integrată a comunicării online, prin unirea comunicării în campaniile Google și Facebook Ads cu cea din social media sau email marketing și păstrând un fir roșu de promovare pentru a obține rezultate eficiente pe termen lung.

“Integrarea eforturilor de digital marketing este sinonimă cu creșterea eficienței promovării online. Ce observăm mereu în lucrul cu clienții noștri e-commerce este această împărțire a marketingului online în cutiuțe diferite, fie că acestea sunt administrate de agenții sau de departamente interne. Social media este separată de administrarea campaniilor PPC și ambele sunt separate de strategia de email marketing și de eforturile de creștere a unei secțiuni de conținut de brand.

Ceea ce se întâmplă atunci este că fiecare entitate și fiecare dintre aceste canale va acționa independent, urmărind de cele mai multe ori obținerea unui cost bun pe client. În realitate, dacă am privi integrat canalele de marketing digital, atribuind fiecăruia rolul corect în procesul de atragere și loializare a clienților, rezultatul final ar fi o mai mică suprapunere a eforturilor de promovare și o scădere per total a costului de achiziție de client.

Noi la MTH Digital abordăm holistic strategia de digital marketing și urmărim nu doar ROAS și costul de achiziție client per fiecare canal de marketing, ci și creșterea business-ului la nivel de brand awareness, eficiența per total a investiției în marketing, dar și creșterea business-ului din punctul de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare”, completează Robert Dumitru, director adjunct MTH Digital.

Citeste si:
Sondaj: Cheltuielile de logistică și transport rămân cele mai mari provocări pentru magazinele online românești care vând produse în străinătate
Sondaj: Cheltuielile de logistică și transport rămân cele mai mari provocări pentru magazinele online românești care vând produse în străinătate

MTH Digital este agenția de marketing online full-service specializată pe e-commerce și lead generation. Echipa MTH Digital numără 27 de specialiști de marketing online și digital graphic design. Serviciile de promovare online oferite de MTH Digital acoperă o gamă largă, de la concept de campanii de marketing online, copywriting, creație grafică și animații, până la social media, email marketing, creare de conținut și performance marketing (Google Ads, Facebook Ads, Youtube Ads, Tik Tok Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads)

Din portofoliul de peste 60 de clienți ai MTH Digital fac parte și Mega Image, La Fântâna, Transavia, Pastele Băneasa, CELLINI, ENGIE, Bottega Verde și Minet Conf.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Raluca Radu, MTH Digital: Notorietatea de brand, poziționarea clară și eforturile de retenție a clienților scad costurile de achiziție de public nou