Lectură de 5 minute

14 Apr 2020 - Știri și Noutăți

Afacerile Hornbach au crescut cu 8,4% la 4,7 miliarde de euro, în 2019-2020. Criza generată de Covid-19 va aduce pierderi companiei

Anca Olteanu

În anul financiar 2019-2020, cifra de afaceri netă a concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA a crescut cu 8,4% ajungând la 4,7 miliarde de euro. Cel mai mare subgrup operativ al concernului Hornbach Baumarkt AG, care, la data încheierii exercițiului financiar, 29 februarie 2020, administra la nivel european 160 de magazine de materiale de construcții și de grădinărit precum și magazine online în nouă țări, și-a majorat cifra de afaceri cu 8,1%, ajungând la 4,4 miliarde de euro, potrivit unui comunicat de presă.

Cifra de afaceri a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit (DIY) a crescut cu 7,7% la nivelul concernului, fără a lua în considerare magazinele inaugurate sau cele închise și ajustările de curs valutar. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH al concernului a înregistrat un plus la cifra de afaceri de 13,2%, ajungând la 299 milioane de euro.

În anul de raportare 2019/20 (1 martie 2019 până la 29 februarie 2020) și până în momentul de față, criza generată de Covid-19 încă nu a afectat evoluția afacerilor grupului Hornbach.

Din cauza pandemiei, Hornbach a închis temporar magazinele staționare din mai multe țări, ca urmare a dispozițiilor autorităților.

„Trebuie să luăm în calcul faptul că se vor produce pierderi în cifra de afaceri ca urmare a închiderilor. Însă acestea vor fi diminuate parțial datorită faptului că, mulțumită magazinelor noastre online, putem realiza totuși în continuare unele vânzări, în ciuda închiderii magazinelor fizice. Ca urmare a gradului ridicat de nesiguranță asupra evoluției viitoare, în momentul de față nu se pot face afirmații concrete. Însă, din fericire, datorită puterii sale financiare și a rezervelor de lichidități, consider că grupul Hornbach este foarte bine pregătit să facă față și unor faze mai dificile“, a declarat Albrecht Hornbach, președintele consiliului de administrație al Hornbach Management AG,.

Citeste si:
Nestle, vânzări în scădere cu 9,5% în prima jumătate a anului

Prognoza veniturilor pentru anul financiar 2019/20

Potrivit Hornbach, veniturile din anul financiar 2019/20 au evoluat mai bine decât așteptările. Conform primelor cifre preliminare, încă nevalidate, este de așteptat ca rezultatul operațional, ajustat la efecte de rezultat neoperative (EBIT ajustat), al concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA să se situeze ușor peste marja de prognoză nominalizată. Anul precedent a fost de 134,9 milioane de euro. După nouă luni se prognoza în continuare o creștere de două cifre, mică până la medie. Conform datelor preliminare, se estimează că în subgrupul Hornbach Baumarkt AG, EBIT-ul ajustat (anul precedent a fost de 81,9 milioane de euro) a crescut mai mult decât dublu, după ce în prealabil se anticipase o creștere din domeniul procentual de două cifre, medie până la mare.

„Motivul creșterii îl reprezintă, în esență, majorările cifrei de afaceri în condițiile unor suprafețe de vânzare comparabile și o eficiență a costurilor substanțial îmbunătățită în trimestrul al patrulea (1 decembrie 2019 până în 29 februarie 2020). Prognoza actualizată a rezultatelor pentru 2019/20 stă sub rezerva faptului că în evoluția viitoare a crizei generate de Covid-19 nu vor exista evenimente ulterioare datei bilanțului și care ar trebui să fie luate în considerare retroactiv la încheierea exercițiului financiar”, se arată în comunicat.

Magazinele de materiale de construcții și de grădinărit din Germania au înregistrat un plus 6,5% pe o suprafață de vânzare comparabilă.

„Cifra de afaceri netă pe segmentul DIY, inclusiv comerțul online a crescut în regiunea Germaniei în anul financiar 2019-2020 cu 6,0%, ajungând la 2.245 mil. euro. Pe o suprafață de vânzare comparabilă, aceasta însemnând fără să fie luate în considerare deschiderea unor noi magazine sau închiderea altora în ultimele douăsprezece luni, a rezultat o creștere de 6,5% (an precedent: 2,2%). Astfel, Hornbach a avut rezultate mai bune decât branșa magazinelor de materiale de construcții din Germania (anul calendaristic 2019: plus 3,8%). În Germania, la data încheierii exercițiului financiar, Hornbach administrează 96 (anul precedent: 97) de magazine în comerțul DIY clasic. Deși Hornbach nu a deschis magazine noi în Germania, cota de piață a crescut până la 11,3% (anul precedent: 11,1%)”, se precizează în comunicat.

Citeste si:
Retailul în timpul pandemiei: cum se pot transforma vulnerabilitățile în oportunități

Activitățile internaționale cresc cu peste 10% 

În cele opt țări din afara Germaniei (regiunea reprezentată de restul Europei), inclusiv magazinele de materiale de construcții și grădinărit nou deschise în cea de-a doua jumătate a anului în Kristianstad (Suedia), Prešov (Slovacia) și Duiven (Țările de Jos), precum și în comerțul online, subgrupul Hornbach Baumarkt AG a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 10,4% ajungând la 2.183 mil. de euro. Contribuția din străinătate la cifra de afaceri a concernului a crescut de la 48,3% la 49,3%. Fără a lua în considerare magazinele inaugurate și cele închise și ajustările de curs valutar, în anul financiar 2019-2020 Hornbach și-a majorat cifra de afaceri în restul Europei cu 8,9% (în anul precedent: 6,5%). Incluzând efectele de curs valutar și în condițiile unor suprafețe de vânzare comparabile, cifra de afaceri a crescut cu 9,2% (an precedent: 5,6%).

Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH a concernului a înregistrat în anul financiar 2019/20 o creștere a cifrei de afaceri cu 13,2% ajungând la 299 mil. Euro. Prin preluarea unor competitori, numărul de filiale s-a majorat comparativ cu anul precedent, de la 30 la 34 de locații.

Fondată în anul 1877, Hornbach este o companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului. În acest moment, concernul deține 160 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu). Hornbach are aproximativ 21.000 de angajați.

 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Afacerile Hornbach au crescut cu 8,4% la 4,7 miliarde de euro, în 2019-2020. Criza generată de Covid-19 va aduce pierderi companiei