Lectură de 2 minute

03 Mai 2022 - Știri și Noutăți

Afaceri în scădere pentru Vivre, după ce a renunțat la angajați în 2021. Veniturile, estimate să crească, pe baza vânzărilor din marketplace

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Afacerile Vivre au scăzut în 2021 cu 17%, până la 244 de milioane de lei, compania fiind nevoită să renunțe la angajați pentru a eficientiza costurile. Pentru anii următori, afacerile retailerului de mobilier și decorațiuni sunt așteptate să crească ușor, bazate pe extinderea marketplace-ului și pe creșterea comerțului online.

Afacerile Vivre au scăzut în 2021 cu 17,1%, ajungând la 244,6 milioane de lei, de la 295,2 milioane de lei, în 2020. Compania a raportat o pierdere de 84,7 milioane de lei, anul trecut. Din totalul cifrei de afaceri, cea mai mare pondere o au articolele de mobilier (41%), urmate de textile și covoare (12%) și accesoriile și decorațiunile pentru casă, la egalitate cu produsele de iluminat (10%).

Platforma Vivre este prezentă în nouă țări, iar România generează cele mai mari vânzări, 44% din cifra de afaceri în 2021, urmată de Bulgaria (14,5%), Croația (12,2%) și Ungaria (9,5%).

Vivre a renunțat la angajați

La finalul anului 2021, doar 288 de persoane mai lucrau la Vivre, în cele două societăți: Vivre Deco și Technologies by Vivre, comparativ cu 318 angajați. Retailerul a renunțat la salariați, pentru a eficientiza costurile, după cum argumentează în raportul anual publicat.

În 2022, veniturile Vivre sunt așteptate să scadă cu 19,6%, până la 196,6 milioane de lei, dar vor crește cu 7,8%, până la 212 milioane de lei, în 2023, iar până în 2026 vor ajunge la 302 milioane de lei. Anul acesta, compania așteaptă o pierdere de 23,3 milioane de lei, iar din 2026 va reveni pe un trend pozitiv, atingând 6,9 milioane de lei.

„Veniturile sunt estimate să crească într-un ritm modest în următorii cinci ani, accelerând vânzările pe platforma marketplace față de segmentul de retail. (...) De asemenea, conform surselor externe care analizează piața de e-commerce home&deco, în medie se așteaptă o creștere de aproximativ 12,5% pentru următorii cinci ani în țările unde Vivre este prezentă, datorită creșterii ritmului de penetrare al internetului și schimbării comportamentului de consum prin transferul din offline în online”, se arată în raport.

Vivre este un retailer online din industria home & deco, fondat în 2012 de antreprenori români, cu vânzări în 9 țări din centrul și estul Europei: România, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Cehia, Croația, Polonia și Grecia. Pe site-urile și aplicațiile mobile Vivre sunt disponibile peste 550.000 de piese de mobilier, decorațiuni, textile și accesorii, colectate de la furnizori din întreaga lume.

Citeste si:
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Afaceri în scădere pentru Vivre, după ce a renunțat la angajați în 2021. Veniturile, estimate să crească, pe baza vânzărilor din marketplace