Lectură de 3 minute

10 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Cum a crescut afacerea cu cărți printate la cerere pe Amazon. Povestea unui antreprenor român

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Antreprenorul Claudiu Nistor a lansat un business cu cărți de colorat, jurnale și agende, pe bază de template-uri, folosind serviciul ”Print on demand” al celor de la Amazon și a vândut peste 100.000 de cărți în doi ani.

În urmă cu trei ani, antreprenorul Claudiu Nistor a decis să vândă online cărți din categoria jurnale, agende, caiete, cărți de colorat sau cu jocuri. A început totul ca un test cu 25 de cărți simple care se adresau în special pieței din America. După aproximativ 30 de zile a vândut aproximativ 1.000 de astfel de cărți.

“Am descoperit că Amazon oferă serviciul de print on demand pentru cărți. Și nu vă gândiți doar la cărțile complicate pe care le avem în bibliotecă. Termenul generic de cărți include și jurnale, agende, cărți de colorat sau cu jocuri și multe alte variante de acest fel. Sunt cărți ce pot fi realizate în minute de muncă pe baza unor template-uri.

Eu am exploatat această categorie de cărți care sunt foarte căutate in online, dar și într-o librărie clasică. Practic, tu trebuie sa faci formatul digital al unei cărți, de orice fel ar fi aceasta, încarci acest conținut în format digital, pdf mai exact, la ei pe platformă, iar ei o vor printa, o vor lega și o vor livra ori de câte ori un client Amazon.com pune o comandă.

Înțelegând acest demers mi-a venit ideea de a testa acest model de business online bazat pe sistemul de print on demand. Primele cărți realizate de mine, dacă le pot numi așa, pentru că nu a fost o muncă foarte mare la ele, au fost caiete de matematică, cărți de colorat și jurnale pentru copii, povestește Claudiu Nistor (FOTO).

În doi ani de când a lansat businessul, Nistor a vândut online peste 100.000 de cărți de copii, jurnale și caiete de notițe pe trei continente: America, Europa și Asia.

Cresc vânzările pentru jurnale și cărți de colorat

Specialiștii observă un nou trend: creșterea interesului asupra unor noi categorii de cărți de activități, precum cea de jurnale, agende, cărți de colorat, cărți cu jocuri, ceea ce generează noi oportunități de business pe segmentul ecommerce. În US, cea mai mare creștere au avut-o cărțile non-fiction pentru copii, unde categoriile educaționale au ajuns la o creștere de peste 50%.

Citeste si:
Jeff Bezos, fondatorul Amazon, vrea să transforme alimentele. Cât sumă va investi în producția de proteine alternative 
Jeff Bezos, fondatorul Amazon, vrea să transforme alimentele. Cât sumă va investi în producția de proteine alternative 

“Piața de cărți la nivel global a încheiat 2020 cu o cifră de 85,9 miliarde de dolari. În 2020 s-au livrat peste 750 milioane de cărți în USA cu o cifră de 37 miliarde de dolari în vânzări. Acestea sunt date publice ce se regăsesc pe platformele de statistici si care ne încurajează, acum mai mult ca niciodată, să dăm atenție acestei activități.

Cele mai căutate categorii în această perioadă sunt cele non-fiction pentru copii. Creșterea a fost majoră după începerea pandemiei, dar mereu apar categorii și interese în jurul cărora, în piață se solicită noi cărți, noi jurnale, noi caiete de notițe”, spune Claudiu Nistor.

Cursul GoPublish pentru business în papetărie

În urmă cu un an și jumătate, Claudiu Nistor împreună cu Răzvan Aleman, a lansat cursul GoPublish. Primă ediție s-a desfășurat în luna septembrie a anului 2020, iar a doua ediție în februarie 2021. Doar primele ediții de curs au adunat peste 450 de cursanți.

Cursanții învață cum să creeze și să le lanseze cărți la nivel internațional prin intermediul platformelor de print on demand. Sunt numite cărți cu sau fără conținut acele cărți simple cum sunt agendele, jurnalele, cărțile de colorat și altfel de cărți de acest fel, ce pot fi create pe baza unor template-uri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cum a crescut afacerea cu cărți printate la cerere pe Amazon. Povestea unui antreprenor român