Lectură de 3 minute

01 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Adina Crăciunescu, Grupul Diana: Ne îndreptăm spre o criză a cărnii de porc și a cărnii de vită. Prețul porcului va exploda de Crăciun

Anca Olteanu

Numărul crescătorilor de vite a scăzut în ultimii ani, iar în acest ritm producătorii din România riscă să ajungă să lucreze doar cu carne din import. Mai mult, criza pe piața de carne s-a remarcat și la porcine, odată cu pesta care a afectat domeniul ani la rândul. Cu aceste date pe masă și în contextul în care sărbătorile de iarnă se apropie, prețul cărnii de porc este așteptat să crească semnificativ, a declarat Adina Crăciunescu, managing partner Grupul Diana, în cadrul conferinței retailArena: A Game of The Future.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

„Legat de partea de import-export, dacă crescătorii de vită rămân numeric la fel sau scad, așa cum au scăzut în ultimii ani, în cinci ani de zile cred că absolut toată vita o să fie importată. Pe segmentul de vită am avut cele mai mari scăderi, am avea capacități mai mari de abatorizare, dar nu mai găsim. Câțiva producători și fermieri s-au orientat spre rase de carne și preferă să dea animalele vii la export, pentru că România nu este o piață matură în zona de carne de vită. În zona rurală nu se mai cresc animale atât de mult.

La fel și la carnea de porc. În ultimii trei ani de zile a fost o nebunie, un val, un roller coaster cu pesta porcină și asta a influențat foarte mult. Înainte să înceapă tot haosul cu pesta porcină erau câteva ferme mari în România care scoteau capul la nivel european. Acum nu prea mai sunt. Din păcate, cred că ne îndreptăm spre o criză a cărnii de porc, cât și a cărnii de vită. Noi folosim doar vită românească, dar la carnea de porc avem momente în care trebuie și noi să importăm”, a declarat Adina Crăciunescu.

Creșterile de preț care s-au remarcat la materii prime încă nu au fost resimțite pe deplin de portofelele clienților, dar majoritatea retailerilor anunță că majorările nu mai pot fi gestionate doar de ei și se vor reflecta în prețurile de la raft.

Retail jobs

„O să fie o perioadă interesantă, chiar așa se zice: „It`s not better, it’s not worst, it’s just different”. O să fie interesant. Sunt producători sau distribuitori care deja și-au anunțat creșteri de prețuri, sunt creșterile mai mici pe care am reușit să le susținem noi din marjă, pentru că sigur nu este momentul în care să îți permiți să duci prețurile în sus, mai ales cu valul al patrulea, având în vedere și restricțiile. Toată lumea este într-o incertitudine și într-o semi-panică. Evident și noi, ca producător, tot facem calcule, încercăm să găsim o variantă. Sunt creșteri peste tot. Apropo de carnea de porc, acum, chiar dacă este un preț decent, să nu uităm că vine Crăciunul, e o ciclicitate atât de bine cunoscută și sigur prețul porculul va exploda, odată cu apropierea lunii decembrie, așa se întâmplă în fiecare an”, a explicat reprezentanta Grupului Diana, compania din Vâlcea cu activități în retail și în fabricarea produselor de carne.

Diana Com SRL, care se ocupă de comerțul cu amănuntul în magazinele specializate, a raportat pentru anul 2020 o cifră de afaceri de 242,8 milioane de lei, în creștere cu 16% față de anul anterior.

Cu o experiență pe piața de retail de peste 30 de ani, rețeaua Magazine Diana operează în prezent magazine în șase județe – Vâlcea, Argeș, Dolj, Gorj, Olt și Dâmbovița. În perioada imediat următoare este programată deschiderea unui nou magazin în reședința de județ, Râmnicu Vâlcea.

retailArena 2021: A Game of The Future, powered by Retail.ro și wall-street.ro, îl are ca Main Partner pe VTEX, iar Online Commerce Day Partner este FAN Courier. P3 Logistic Parks, Carrefour și Upswing sunt Gold Partners, DWF, eSolutions, Gun Media, Jysk, GLAMI, Iulius, Altex, eMAG Marketplace, SoftOne, Signify și Agroland sunt Silver Partners, iar Environ, Karcher, Simplify by KLG, BeeFast, MTH Digital, MerchantPro, Optimized, Colosseum și Nespresso sunt sponsori ai evenimentului.

Citeste si:
Holde Agri Invest a înregistrat o creștere de 78% a cifrei de afaceri în primele nouă luni din 2021, cu o recoltă de peste 28.000 de tone

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Adina Crăciunescu, Grupul Diana: Ne îndreptăm spre o criză a cărnii de porc și a cărnii de vită. Prețul porcului va exploda de Crăciun