„Legat de partea de import-export, dacă crescătorii de vită rămân numeric la fel sau scad, aÈ™a cum au scăzut în ultimii ani, în cinci ani de zile cred că absolut toată vita o să fie importată. Pe segmentul de vită am avut cele mai mari scăderi, am avea capacități mai mari de abatorizare, dar nu mai găsim. CâÈ›iva producători È™i fermieri s-au orientat spre rase de carne È™i preferă să dea animalele vii la export, pentru că România nu este o piață matură în zona de carne de vită. În zona rurală nu se mai cresc animale atât de mult.
La fel È™i la carnea de porc. În ultimii trei ani de zile a fost o nebunie, un val, un roller coaster cu pesta porcină È™i asta a influenÈ›at foarte mult. Înainte să înceapă tot haosul cu pesta porcină erau câteva ferme mari în România care scoteau capul la nivel european. Acum nu prea mai sunt. Din păcate, cred că ne îndreptăm spre o criză a cărnii de porc, cât È™i a cărnii de vită. Noi folosim doar vită românească, dar la carnea de porc avem momente în care trebuie È™i noi să importăm”, a declarat Adina Crăciunescu.
CreÈ™terile de preÈ› care s-au remarcat la materii prime încă nu au fost resimÈ›ite pe deplin de portofelele clienÈ›ilor, dar majoritatea retailerilor anunță că majorările nu mai pot fi gestionate doar de ei È™i se vor reflecta în preÈ›urile de la raft.
„O să fie o perioadă interesantă, chiar aÈ™a se zice: „It`s not better, it’s not worst, it’s just different”. O să fie interesant. Sunt producători sau distribuitori care deja È™i-au anunÈ›at creÈ™teri de preÈ›uri, sunt creÈ™terile mai mici pe care am reuÈ™it să le susÈ›inem noi din marjă, pentru că sigur nu este momentul în care să îÈ›i permiÈ›i să duci preÈ›urile în sus, mai ales cu valul al patrulea, având în vedere È™i restricÈ›iile. Toată lumea este într-o incertitudine È™i într-o semi-panică. Evident È™i noi, ca producător, tot facem calcule, încercăm să găsim o variantă. Sunt creÈ™teri peste tot. Apropo de carnea de porc, acum, chiar dacă este un preÈ› decent, să nu uităm că vine Crăciunul, e o ciclicitate atât de bine cunoscută È™i sigur preÈ›ul porculul va exploda, odată cu apropierea lunii decembrie, aÈ™a se întâmplă în fiecare an”, a explicat reprezentanta Grupului Diana, compania din Vâlcea cu activități în retail È™i în fabricarea produselor de carne.
Diana Com SRL, care se ocupă de comerÈ›ul cu amănuntul în magazinele specializate, a raportat pentru anul 2020 o cifră de afaceri de 242,8 milioane de lei, în creÈ™tere cu 16% față de anul anterior.
Cu o experiență pe piaÈ›a de retail de peste 30 de ani, reÈ›eaua Magazine Diana operează în prezent magazine în È™ase judeÈ›e – Vâlcea, ArgeÈ™, Dolj, Gorj, Olt È™i DâmboviÈ›a. În perioada imediat următoare este programată deschiderea unui nou magazin în reÈ™edinÈ›a de judeÈ›, Râmnicu Vâlcea.
retailArena 2021: A Game of The Future, powered by Retail.ro È™i wall-street.ro, îl are ca Main Partner pe VTEX, iar Online Commerce Day Partner este FAN Courier. P3 Logistic Parks, Carrefour È™i Upswing sunt Gold Partners, DWF, eSolutions, Gun Media, Jysk, GLAMI, Iulius, Altex, eMAG Marketplace, SoftOne, Signify È™i Agroland sunt Silver Partners, iar Environ, Karcher, Simplify by KLG, BeeFast, MTH Digital, MerchantPro, Optimized, Colosseum È™i Nespresso sunt sponsori ai evenimentului.
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Sursa foto: Ovidiu Udrescu