Lectură de 2 minute

24 Aug 2021 - Știri și Noutăți

Adidas vinde Reebok la un preț mult mai mic decât cel de cumpărare

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Adidas a găsit un cumpărător pentru brandul Reebok, dar la un preț mai mic. Authentic Brands Group achiziționează marca cu un miliard de euro mai puțin decât a plătit Adidas în anul 2005, scrie Retail Detail.

Reeebok se va alătura astfel Forever21 și altor treizeci de mărci, iar tranzacția este preconizată a fi finalizată în primul trimestru al anului 2022. Adidas câștigă astfel aproximativ 2,1 miliarde de euro.

Adidas a cumpărat marca americană în 2005 cu peste trei miliarde de euro, dar nemții nu au reușit niciodată să o transforme într-o poveste de succes. Adidas a sperat să rămână în competiție cu brandul Nike odată cu preluarea Reebok, dar a trebuit să se concentreze pe propria sa marcă. Deși vânzările în Statele Unite s-au dublat în patru ani, Reebok nu a performat conform așteptărilor: cota sa din vânzările totale ale grupului s-a înjumătățit de la preluare la doar 10%.

,,Reebok a fost o parte importantă a adidas și suntem recunoscători pentru contribuțiile pe care marca și echipa din spatele acesteia le-au adus companiei noastre. Odată cu această schimbare de proprietate, credem că marca Reebok va fi bine poziționată pentru succes pe termen lung. În ceea ce privește Adidas, vom continua să ne concentrăm eforturile asupra executării strategiei noastre care ne va permite să creștem într-o industrie atractivă, să câștigăm cote de piață și să creăm valoare durabilă pentru toți factorii interesați”, a comentat Kasper Rorsted, CEO al adidas AG.

Reebok în sine este, în mod surprinzător, mulțumit de separare: potrivit CEO-ului Matt O'Toole, rareori este o idee bună ca două mărci să concureze în cadrul aceluiași grup. Un nou plan de cinci ani ar trebui să ajute acum Reebok să-și revină. Planul constă în poziționarea brandului mai mult pe segmentul stilului de viață și în direcționarea consumatorilor de sex feminin.

În ciuda faptului că vânzările online s-au dublat, Adidas raporta pentru trimestrul doi al anului 2020 pierderi de aproape 400 de milioane de dolari, când a avut magazinele fizice închise din cauza pandemiei de coronavirus. Tot atunci, subsidiara Reebok anunța că veniturile au scăzut cu 42%.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Adidas vinde Reebok la un preț mult mai mic decât cel de cumpărare