Lectură de 3 minute

18 Jul 2023 - Știri și Noutăți

80% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic produse de panificație. Cum ne afectează alimentația necorespunzătoare

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Asociația CIPRA - Centrul de Informare, Prevenire Risc și Analiză - și-a propus să evidențieze, prin studii de piață relevante, obiceiurile cu risc crescut care impactează calitatea vieții româniilor, iar un pilon important luat în considerare în realizarea acestor cercetări este rutina legată de alimentație.

Sursa foto: CIPRA

Conform celui mai recent studiu CIPRA, derulat în luna martie 2023 cu ajutorul Reveal Marketing Research, doar 30% dintre femei și 41% dintre bărbați sunt de părere că au o alimentație de calitate bună, iar majoritatea respondenților (58%) consideră că alimentația lor este una de calitate medie.

Îngrijorător este faptul că 80% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic produse de panificație, iar 72% includ la fel de des în meniu dulciuri, alimente adesea lipsite de beneficii nutriționale, care impactează imunitatea și cresc riscul de obezitate, diabet, probleme digestive și alte afecțiuni.

În privința alimentelor care fac parte zilnic sau aproape zilnic din alimentația românilor, fructele și legumele dețin locul fruntaș (81%), după cum declară respondenții. Lactatele, ouăle, carnea și peștele sunt consumate frecvent de 76% dintre români, în vreme ce doar 17% dintre respondenți obișnuiesc să mănânce alimente de tip fast-food.

De altfel, 44% dintre români nu au timp să își gătească singuri, iar calitatea alimentației lor are de suferit din acest motiv, aspect susținut și de concluzia că 50% dintre români au probleme cu digestia din cauza alimentației nesănătoase.

Alte informații relevante evidențiate în studiu

  • Nervozitatea și lipsa de energie afectează peste 53% dintre români, ca efect al alimentației necorespunzătoare.
  • 51% dintre respondenți nu au energie și se simt lipsiți de vlagă din cauza alimentației deficitare, iar 41% se plâng de dureri de stomac.
  • Doar 50% dintre respondenți sunt de părere că alimentația lor este echilibrată (mănâncă din toate grupele alimentare).
  • Pentru îmbunătățirea calității alimentației, pe lângă timpul necesar pentru a-și găti singuri, respondenții menționează: nevoia de a avea mai multe cunoștințe despre ce înseamnă să mănânci sănătos, dorința de a-și permite să își cumpere tot ce își doresc și posibilitatea de a avea un plan alimentar detaliat pentru întreaga săptămână.
  • Aproape jumătate (48%) dintre respondenți sunt mulțumiți de greutatea lor corporală (43% în cazul femeilor), iar 25% sunt nemulțumiți.
  • Doar 21% dintre români consumă peste 2 litri de apă pe zi, 41% între 1 și 2 litri, iar 37% mai mult de 1 litru.

Realizat de Reveal Marketing Research pe baza metodologiei CAWI (chestionare autoaplicate online), studiul CIPRA din luna martie a acestui an a vizat un eșantion reprezentativ la nivel național format din 1003 respondenți, bărbați și femei, utilizatori de internet, cu vârste între 18 și 65 ani, din mediul urban sau rural.

Studiul a depistat, comparativ cu octombrie 2021, diferențe semnificative de percepție asupra aspectelor care influențează calitatea vieții, precum odihna, alimentația, răsfățul cu moderație, sportul sau echilibrul între viața personală și cea profesională.

Astfel, conform noului studiu, în topul celor mai importante aspecte cu impact asupra calității vieții se află: alimentația (importantă pentru 67% dintre respondenți), somnul/odihna (cu un procent de 54%), echilibrul dintre viața personală și cea profesională (45%), activitatea sportivă (menționată de 34% dintre români) și răsfățul cu moderație (28%).

Citeste si:
Bimbo se extinde în România și mai cumpără alte 6 fabrici de pâine
Bimbo se extinde în România și mai cumpără alte 6 fabrici de pâine

Rezultatele studiului sunt disponibile pe site-ul oficial CIPRA secțiunea Studii.

Pe aceeași platformă, românii pot găsi articole, noutăți și informații validate de specialiști, pentru îmbunătățirea calității aspectelor cu impact asupra calității vieții: alimentație, somn, sport, echilibru între viața personală și cea profesională și răsfăț cu moderație.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  80% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic produse de panificație. Cum ne afectează alimentația necorespunzătoare