Lectură de 4 minute

11 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Studiu Milka: 64% dintre români consideră că avem acum parte de mai puțină tandrețe față de perioada copilăriei

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Rezultatele unui studiu Milka arătă că oamenii și-au pierdut simțul tandreței, 64% dintre respondenți considerând că lumea era mai tandră când erau copii. Această lipsă de tandrețe face ca 5 din 10 persoane să se simtă singure, iar 31% să manifeste anxietate. Nevoia de mai multă tandrețe a fost și mai mult evidențiată prin faptul că 45% au adăugat că o lume lipsită de tandrețe le-ar provoca o îngrijorare serioasă pentru generațiile viitoare.

În România, studiul a fost realizat pe un eșantion de 2.000 de persoane în perioada 12 octombrie – 6 noiembrie 2020. Inițiat de Milka și realizat de OnePoll, acesta face parte dintr-un studiu pan-european care a inclus 20.000 de participanți din 10 țări diferite, inclusiv Germania, Franța și Rusia, pentru a arăta importanța tandreței pentru umanitate.

Deși datele au arătat că tandrețea este un comportament care oferă o doză mare de confort pentru mulți, unii dintre noi par să experimenteze o lipsă de tandrețe, ținând cont de faptul că 23% dintre respondenții din România au declarat că nu cred în bunătatea celorlalți și 64% consideră că lumea este un loc mai puțin tandru acum decât atunci când erau copii.

În plus, 62% dintre români cred că ne gândim prea mult la noi înșine pentru a fi tandri față de ceilalți, același procentaj considerând că nu avem suficient timp în viața de zi cu zi pentru a da dovadă de tandrețe. De asemenea, 34% dintre respondenți au spus că nu au fost crescuți în spiritul tandreței.

Retail jobs

Nicholas Christakis, Profesor de Științe Sociale și Naturale în cadrul Yale University a comentat cu privire la rezultatele studiului: “Tandrețea cuprinde mai multe calități profund umane, inclusiv empatie și compasiune prin demonstrarea generozității față de oameni sau pur și simplu ascultarea acestora. Majoritatea oamenilor își dau seama că a da dovadă de tandrețe față de cineva ne poate face viața de fiecare zi mai bună. În măsura în care oamenii din societățile moderne complexe fac eforturi pentru a fi tandri unii față de ceilalți, acționând altruist, studiul arată că acest lucru poate ajuta la conectarea oamenilor și contribuie la beneficii extinse în societate. Lipsa interacțiunii față-în-față poate îngreuna acest comportament și, de aceea, este posibil să vedem o lipsă de tandrețe pe rețelele de socializare. Cu toate acestea, este la fel de important să facem un efort în online, poate și mai mult, ținând cont de impactul pe care mediul online îl are asupra vieții noastre.”

Aceste provocări au fost evidente în cadrul studiului, 55% dintre respondenții din România manifestând sau asistând la un comportament mai puțin tandru pe rețelele de socializare.

Și pandemia a influențat rolul tandreței, 66% considerând că lumea a avut parte de un comportament mai puțin tandru de la apariția coronavirusului și 28% fiind de părere că acesta a făcut ca societății să îi pese mai puțin. În pofida acestui fapt, 28% au spus că oamenii se gândesc mai mult la familia lor și la ceilalți în aceste timpuri.

Această lipsă ar putea să nu fie însă atât de acută pe cât se estimase inițial, deoarece tot mai mulți oameni preferă să își arate tandrețea față de ceilalți mai mult decât să o primească ei înșiși. Același grup de persoane a făcut și mici gesturi de tandrețe, în special în cercul social restrâns, 58% recunoscând că sunt cei mai tandri față de copiii lor și 67% în special față de partenerii lor. Cele mai frecvente expresii ale tandreței sunt grija manifestată față de ceilalți, ascultarea și oferirea de încurajări și sfaturi, 48% spunând că ar face asta pentru a-i determina pe ceilalți să se simtă mai bine cu privire la sine și 67% spunând că i-a făcut fericiți.

Citeste si:
Crește apetitul românilor pentru consumul de produse locale. 92% dintre români declară că achiziționează fructe și legume de la producători
Crește apetitul românilor pentru consumul de produse locale. 92% dintre români declară că achiziționează fructe și legume de la producători

Deși preferăm să oferim gesturi de tandrețe, ne place când primim dovezi de tandrețe, aproape jumătate dintre respondenți spunând că i-au făcut să se simtă susținuți, respectiv 58% să se simtă apreciați.

Tandrețea este un comportament pe care dorim să îl vedem mai mult, 70% atribuind tandrețea unei societăți mai fericite și 65% spunând că ar însemna o mai bună sănătate mintală pentru toți. Deși datele arată că asistăm, în medie, la patru gesturi tandre pe săptămână, se pare că există spațiu de mai bine și, prin simpla manifestare a unui nivel mai ridicat de grijă, onestitate și iertare, ar crește convingerea noastră că umanitatea poate fi mai tandră, conform respondenților.

Mondelēz International este unul dintre cei mai mari jucători din piața de FMCG, prezent în peste 150 de țări. Cu venituri nete în 2020 de aproximativ 27 miliarde de dolari, MDLZ trasează viitorul gustărilor cu branduri globale și locale emblematice, precum biscuiții OREO, belVita și LU; ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone; bomboanele Sour Patch Kids și guma de mestecat Trident.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu Milka: 64% dintre români consideră că avem acum parte de mai puțină tandrețe față de perioada copilăriei