Lectură de 3 minute

21 Feb 2023 - Știri și Noutăți

25 de ani de Franke în România: elvețienii au vândut peste 4 milioane de electrocasnice în țara noastră

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Franke România, companie parte din divizia Franke Home Solutions a grupului Franke, fondat în 1911 în Elveția, a sărbătorit, pe 9 februarie 2023, 25 de ani de la începerea operațiunilor în țara noastră.
 

Sursa foto: Franke

În România, activitatea Franke a început cu o echipă de 5 oameni, ajungând în prezent la 30 de angajați, cu o activitate desfășurată în departamentele vânzări și marketing, service, logistică și administrativ, la care se adaugă activitatea consumer direct, prin propriul Master Showroom, de la sediul Franke România, de pe șoseaua de centură a Capitalei (Bd. Biruinței 98, comuna Pantelimon).

Primele produse vândute în România au fost chiuvetele de inox drop on, pentru masca de bucătărie, așa cum o cereau trendurile în designul bucătăriei de acum 25 de ani, reprezentând mai bine de 75% din produsele vândute în primul an de activitate (în total, 19.500 de chiuvete vândute în 1998).

În prezent, Franke vinde mai bine de 150.000 de produse pe an, specifice zonei de preparare a hranei (chiuvete, baterii, tocătoare de resturi vegetale și accesorii și mașini de spălat vase), zonei de gătit (hote, plite, cuptoare) și produse pentru păstrarea alimentelor (frigidere, crame de vinuri). Din cele peste 100.000 de chiuvete vândute pe an, peste 70% sunt din Fragranite, un material patentat Franke (rezistent la impact, șocuri termice, zgârieturi, tratat cu o altă tehnologie exclusivă, Sanitized, care împiedică înmulțirea bacteriilor și microbilor datorită ionilor de argint).

Cu o cifră de afaceri timidă, dar promițătoare, acum mai bine de 20 de ani, de 500.000 de dolari la finele lui 1998, compania Franke România se poate lăuda astăzi cu o cifră de afaceri de 12,9 milioane de euro (la sfârșitul lui 2022). În plus, profitul operațional a progresat de la 2,2% la 10%, pe o piață cu condiții volatile de la an la an, cel mai recent influențată de un context geopolitic și geoeconomic mai mult decât provocator.

Electrocasnice inteligente de la Franke

Alături de colecțiile deja lansate Maris, Smart, Mythos, în linii unice de design, destinate diferitelor categorii de consumatori, devenite în scurt timp printre cele mai apreciate de publicul român, anul acesta Franke va promova alte produse inovatoare, care dăruiesc în primul rând un mod de viață îmbunătățit, aducând în prim-plan bucătăria, ca centru al casei, al familiei, al locului unde te reîntâlnești cu cei dragi sau cu tine însuți și în care te simți cel mai bine.

Lansările de ultimă oră, precum hota AQ Air Sense, care purifică și monitorizează calitatea aerului din casă, vor fi conectate la noua aplicație Franke Home Cloud, în care pot fi incluse mai multe electrocasnice de la Franke.

Franke Home Solutions este o divizie a grupului Franke și furnizor de sisteme și soluții inteligente pentru bucătăria personală. Divizia este activă la nivel mondial și are aproximativ 5.000 de angajați în aproape 40 de țări, generând vânzări de peste 1 miliard CHF. Gama de produse acoperă toate domeniile din bucătărie – de la prepararea și gătirea alimentelor până la evacuarea, curățarea și tratarea aerului. Soluțiile complete ale Franke Home Solutions oferă consumatorului o experiență nelimitată în bucătărie – simplă, igienică și ecologică.

Citeste si:
Programul Promenada Mall de Paște: în ce zile va fi deschis centrul comercial
Programul Promenada Mall de Paște: în ce zile va fi deschis centrul comercial

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  25 de ani de Franke în România: elvețienii au vândut peste 4 milioane de electrocasnice în țara noastră