Lectură de 3 minute

24 Mai 2024 - Știri și Noutăți

25 de ani de Danone în România: vânzări de peste un miliard de lei în 2023

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Danone România folosește lapte 100% românesc care provine de la gospodari și fermieri români și asigură produse lactate pentru piața locală, dar și pentru alte 14 țări europene. Acest parcurs a fost definit de investiții constante, inovație continuă și preocupare pentru calitatea produselor, susținând permanent comunitățile în care activează.  

Sursa foto: Danone

Povestea Danone în România a început în 1996, odată cu preluarea și modernizarea fabricii de lactate Miorița din București. În 1999, Danone și-a consolidat prezența pe piața locală prin introducerea primelor iaurturi produse în fabrica din București – „Natural”, „Delicios” şi „Natural de băut”, primele două mărci fiind și astăzi prezente pe piața locală.

Pe parcursul celor 25 de ani, Danone România a investit considerabil în modernizarea și extinderea capacităților de producție ale fabricii din București, transformând-o într-un centru european de producție locală, exportând în 14 țări. Investițiile constante au transformat fabrica din București în cea mai performantă unitate Danone din Europa, cu o capacitate de producție de 75.000 de tone de iaurt anual. Zilnic, fabrica produce 1 milion de iaurturi cu lapte românesc de la gospodari și fermieri români, cunoscute sub brandurile: Activia, Casa Bună, Cremosso, Danone, Danonino, Delicios și YoPRO.

Astăzi suntem prezenți în România cu produse lactate proaspete, produse pe bază de plante, sub marca Alpro, dar oferim și produse alimentare pentru bebeluși și nutriție specializată, sub mărcile Aptamil, Milupa și Forticare, oferind soluții nutritive adaptate nevoilor specifice.

Adrian Pascu, Vice President Sales Danone Central East Europe & General Manager Ukraine

Danone România continuă să diversifice portofoliul de produse. Compania oferă consumatorilor o selecție variată de iaurturi cremoase, bogate în proteine, cum ar fi Yopro, ideal pentru sportivi, și alternative nutritive pe bază de plante sub marca Alpro, pentru a răspunde cerințelor diversificate ale unui stil de viață modern. Danone se concentrează și pe beneficiile sănătății digestive prin produsele din gama Activia, care evidențiază promisiunea brandului de a îmbunătăți constant bunăstarea consumatorilor.

Prin programul socio-economic „O șansă pentru familia ta”, inițiat în 2012, în parteneriat cu Fundația Heifer și Polaris, Danone România a investit 7 milioane de euro pentru a sprijini gospodarii locali și pentru a stimula antreprenoriatul. Laptele folosit este 100% lapte românesc achiziționat de la cei 220 de gospodari din Zimnicea și de la cele 20 de ferme locale.

În 2023, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,099 miliarde lei, în creștere cu 17,8% față de 2022 și un profit de 6%, în valoare de 68,4 milioane lei.

Citeste si:
Grupul Lactalis România închide fabrica din Miercurea Ciuc: ce se va întâmpla cu cei aproape 100 de angajați
Grupul Lactalis România închide fabrica din Miercurea Ciuc: ce se va întâmpla cu cei aproape 100 de angajați

Danone a achiziționat fabrica de lactate Miorița din București în anul 1996, iar până în acest moment au fost investite aproximativ 100 milioane euro pentru modernizarea și retehnologizarea acesteia. În prezent, 1 milion de iaurturi sunt distribuite către consumatorii români, dar și către alte 14 piețe europene. Danone România procesează anual peste 60.000 tone de lapte. Danone este prezent pe piața românească cu produse lactate proaspete (Danone, Activia, Danonino, Actimel), produse pe bază de plante (Alpro), precum și cu produsele alimentare pentru bebeluși și nutriție specializată (Aptamil, Milupa, Forticare).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  25 de ani de Danone în România: vânzări de peste un miliard de lei în 2023