Lectură de 4 minute

31 Jan 2022 - Interviuri și Analize

Top cinci cele mai căutate categorii de produse în comerțul electronic în 2021: fashion, cărți, filme, muzică și produse de înfrumusețare

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Topul categoriilor de produse care au înregistrat cele mai multe vânzări în 2021 este condus de industria fashion cu 363.300 de vânzări, ceea ce reprezintă o creștere de 30% față de anul anterior. Pe locul al doilea se situează filmele, cărțile și muzica, iar podiumul este ocupat de produsele de înfrumusețare, potrivit datelor din platforma de marketing afiliat 2Performant.com.

Considerată de mulți specialiști cea mai matură din comerțul online, categoria fashion reflectă comportamente de cumpărare influențate de pandemie. Dacă în 2020 românii au cumpărat haine de casă sau pentru sport și activități în natură, în 2021 aceștia au revenit la achiziția hainelor de stradă și ocazii (nunți, botezuri) sau pentru birou, dar și încălțăminte, pe fondul reluării multor activități sociale.

Totodată, creșterile vânzărilor pentru produsele din această categorie s-au făcut remarcate și în toamnă, odată cu cel mai important eveniment de vânzări din comerțul online, Black Friday. În intervalul 1-14 noiembrie 2021, categoria de produse fashion a înregistrat o creștere cu 62,8% a numărului de vânzări și cu 86,3% a valorii vânzărilor, în timp ce valoarea medie a coșului de cumpărături a fost și ea cu 14,4% mai mare față de aceeași perioadă a anului anterior.

Pe locul al doilea în topul categoriilor cu cele mai multe vânzări în 2021 se situează categoria de cărți, filme și muzică, cu 338.200 de vânzări prin platforma 2Performant.com, o creștere de 29,1 procente față de 2020. Locul al treilea este ocupat de beauty cu 145.400 de vânzări, în creștere cu 3,4%, în vreme ce categoria „Casă și grădină” ocupă locul al patrulea cu 80.100 vânzări și o creștere de 46%. Top 5 este încheiat de electronice, cu 79.900 de vânzări, în creștere cu 11,4% față de anul precedent.

Retail jobs

Compania de tehnologie 2Performant a intermediat 1,39 milioane de vânzări, în 2021, pentru magazinele online din platforma sa.

Românii cheltuie mai mult în online și cumpără de pe telefon

În 2021 a crescut și valoarea medie a coșului de cumpărături, care a ajuns la 52,6 euro, mai mult cu 5,8% față de 2020. În privința dispozitivelor de pe care se realizează cumpărăturile online, datele arată că 69% dintre acestea se fac de pe telefonul mobil și doar 29,8% de pe desktop. Cu toate acestea, valoarea medie a coșului de cumpărături realizate de pe telefonul mobil este mai mică decât cea aferentă cumpărăturilor de pe desktop, respectiv 46,47 euro pe mobil versus 66,67 euro pe desktop.

„Am văzut în anul ce a trecut un consumator în online mai atent la preț, la caracteristicile produsului, la modalitatea de livrare și țara de proveniență a produsului, precum și la claritatea informațiilor despre retur. Semn că în general cumpărătorii au alocat mai mult timp pentru a se documenta pentru produsele dorite, folosind două device-uri diferite: mobil și desktop”, spune Raluca Negrea, country manager România și Bulgaria 2Performant.

Miercuri, ziua cumpărăturilor

În 2021, platforma tehnologică 2Performant.com, dezvoltată in house, prin care profesioniști în marketingul digital colaborează cu magazinele online, a intermediat 68,7 milioane de click-uri, cu 23,4% mai mult decât în anul precedent. Acest lucru se traduce printr-o medie de peste 5,7 milioane de click-uri lunare trimise către magazinele online. În privința traficul pe desktop, cea mai bună zi a săptămânii, după numărul de click-uri, a fost miercurea, ora 11 fiind cea mai bună pentru cumpărăturile online.

Citeste si:
Diverta bate palma cu Tazz și listează 10.000 de produse în platformă
Diverta bate palma cu Tazz și listează 10.000 de produse în platformă

Totodată, raportat la traficul pe mobil, duminica a fost cea mai bună zi a săptămânii, după numărul de click-uri, ora 10 fiind cea mai bună pentru cumpărături online. Sursa principală de trafic după numărul de click-uri rămâne Google, cu 23,7 milioane de click-uri, în creștere cu 65,3% față de 2020, urmat de Facebook cu 7,7 milioane de click-uri, în scădere cu 16,3% față de anul precedent.

Ziua cu cel mai mare număr de vânzări din 2021 a fost 12 noiembrie, exact în perioada de Black Friday. În perioada 1-14 noiembrie 2021, când s-au desfășurat campaniile de Black Friday, 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite și care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 vânzări, în valoare de 6.929.804 euro + TVA, cu 47,8% mai mari decât în 2020.

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează o platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Top cinci cele mai căutate categorii de produse în comerțul electronic în 2021: fashion, cărți, filme, muzică și produse de înfrumusețare