Lectură de 5 minute

29 Dec 2022 - Interviuri și Analize

Platforma care ajută retailerii să își organizeze depozitul: cum funcționează și cu ce produse vine

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Magazinele pe care le frecventăm zilnic nu ar putea exista dacă nu ar avea un spațiu de depozitare care să susțină toată marfa. Am discutat cu Veselin Mihaylov, cofondator ProfiCircle, o platformă care ajută retailerii să își organizeze depozitele, despre provocările întâlnite în logistică, dar și despre cum funcționează aplicația dezvoltată în 2019. 

Sursa foto: ProfiCircle

Înființată în 2019, ProfiCircle se bazează pe ideea de a permite oricărei companii (mici sau mari) să poată dota un spațiu logistic și de retail cu doar câteva click-uri.

”Bazându-se pe experiența sa de peste 15 ani în domeniul achizițiilor de echipamente comerciale, Eduard Daniliuc, unul dintre co-fondatorii ProfiCircle, a observat provocările cu care se confruntă cumpărătorii și furnizorii pe tot parcursul procesului de achiziție al unui echipament. Așadar, ProfiCircle a venit ca răspuns la nevoia de a digitaliza procesul de achiziție de echipamente comerciale, un domeniu în care, până acum câțiva ani, procesele erau anevoioase”, a declarat Mihaylov, în cadrul interviului Retail.ro.

Acesta motivează că principalul factor din spatele implementării businessului a fost nevoia de a câștiga cât mai mult timp în favoarea retailerului.

”Dacă ne gândim la procesul ofertării, spre exemplu, ne gândim la modul în care cumpărătorul cerea mai multe oferte de la furnizori diferiți, ceea ce necesită ore întregi de discuții, negocieri, e-mailuri, telefoane și întâlniri fizice, iar prețurile variau considerabil. Selecția celui mai bun furnizor era, de asemenea, anevoioasă: cumpărătorului îi era greu să decidă care este cea mai bună soluție pentru nevoia sa, neștiind care sunt cele mai potrivite criterii de care ar trebui să țină cont în alegerea furnizorului”, a completat Mihaylov.

Practic, platforma ProfiCircle simplifică procesul de achiziție și fluxul operațional, începând cu completarea și trimiterea cererii, selectarea furnizorilor, și primirea ofertelor în tabel comparativ, contractarea echipamentelor și implementarea propriu-zisă a proiectului.

Teoria ca teoria, dar practica ne omoară

Ca orice business la început de drum, ProfiCircle s-a lovit de câteva obstacole, mai ales că, deși părea atractivă în piață, ideea fondatorilor impunea o schimbare în fluxul de lucru.

Una dintre principalele provocări la început de drum a fost crearea funcționalităților care să optimizeze întregul proces al achiziției și implementării proiectelor, pentru a corespunde așteptărilor utilizatorilor platformei, precum: comunicarea și interacțiunea exclusiv online între părțile implicate, posibilitatea de a alege furnizorii în funcție de mai multe criterii (preț, calitate, termen de livrare, găsirea unei surse de finanțare externe etc.).

Citeste si:
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie

”În al doilea rând, familiarizarea potențialilor clienții cu un nou mod, complet digitalizat, de a-și echipa depozitele și spațiile de retail. Însă, având o strategie de dezvoltare bine-definită, am reușit să răspundem acestor provocări, să pătrundem pe această piață și să ne consolidăm modelul de a face business”, a adăugat cofondatorul.

Cum funcționează platforma și cum ajută retailerii?

Dincolo de povestea din spatele businessului, e important de specificat cum anume funcționează platforma și cum vine ea în ajutorul retailerilor.

ProfiCircle funcționează simplu: folosind formularul din platformă, companiile transmit online o cerere în care detaliază nevoia de echipamente și, datorită modulului de licitație, platforma identifică cele mai bune oferte de la peste 60 de producători și furnizori (locali și internaționali) verificați și listați în platformă.

”În doar câteva zile, ProfiCircle transmite potențialului cumpărător cele mai bune 3 oferte, aspect ce contribuie la scăderea prețului final cu până la 15%. Astfel, companiile primesc un tabel comparativ având opțiunea de a alege furnizorul care îi va oferi cel mai bun preț, respectând termenul de livrare, nivelul de calitate ales etc., în funcție de criteriile selectate și de propriile nevoi”, a explicat Mihaylov.

Printre echipamentele care pot fi cumpărate prin intermediul ProfiCircle se numără:

  • echipamente de ridicat,
  • rafturi pentru paleți,
  • rafturi pentru depozitare ușoară,
  • rafturi cantilever,
  • stivuitoare,
  • rafturi cu mezzanine etc.

”Totodată, datorită parteneriatului cu companii specializate în soluții financiare, clienții au acces la surse de finanțare alternative (full-service leasing, închiriere, plata amânată, etc). Ne adresăm companiilor din industria de retail, e-commerce și logistică & supply-chain, 3PL, care au nevoie de amenajarea și dotarea unui spațiu comercial. În portofoliul nostru de clienți se numără companiile: Stork Medical, Tehno Electro Medical CO, Donarosso, Clandestin Beer, Balcanic Fashion Boutique, TSG Solutions, Heckler Romania și mulți alții”, a menționat acesta.

De asemenea, Mihaylov a precizat și care sunt cele mai căutate echipamente de către clienții Proficircle, mai exact:

  • rafturile pentru paleți (46%),
  • rafturi pentru depozitare ușoară (25%), în timp ce stivuitoarele sunt responsabile pentru 15% din totalul tranzacțiilor și al volumului de vânzări.

Bineînțeles, antreprenorul a enumerat și câteva elemente de care retailerii ar trebui să țină cont în găsirea unui depozit potrivit, în speță:

  • optimizarea spațiului de depozitare și alinierea cu specificațiile pe care le au obiectele ce necesită depozitare,
  • flexibilitate în ceea ce privește soluțiile de depozitare,
  • consultanță cu privire la echipamentul potrivit - șansele de a achiziționa echipamente care nu se potrivesc cu specificațiile depozitului sau ale obiectelor ce necesită depozitare sunt foarte mari.

Proficircle a reușit să își dubleze volumul de vânzări în primele 9 luni ale acestui an, timp în care a înregistrat peste 650 de cereri de proiecte pentru rafturi și echipamente de manipulare. De asemenea, a adăugat o nouă verticală în portofoliu, și anume echipamentele de manipulare a mărfurilor. În platformă, vor fi lansate noi funcționalități care să eficientizeze și mai mult procesul de achiziție de echipamente comerciale și colaborarea între clienți și furnizori. Printre acestea, se numără implementarea unui formular care pe viitor nu va mai necesita crearea unui cont și înregistrarea pe platformă pentru a trimite o cerere de ofertare. De asemenea, acest formular va fi capabil să genereze oferte în mai puțin de 48 de ore, față de 5 zile în prezent.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Platforma care ajută retailerii să își organizeze depozitul: cum funcționează și cu ce produse vine