Lectură de 6 minute

19 Jan 2024 - Interviuri și Analize

Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin: În anumite categorii importante de produse, prețurile de vânzare au revenit la nivelul din 2021

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Ca retailer specializat în construcții, decorațiuni și grădinărit, Leroy Merlin a resimțit puternic nivelul ridicat al inflației, creșterea prețurilor materiilor prime, a prețurilor materialelor de construcții, dar și înăsprirea condițiilor de creditare pentru populație, în 2023. La acestea s-a adăugat provocarea majoră pe piața de retail: disponibilitatea redusă a forței de muncă. Despre planurile retailerului pentru anul 2024, a oferit detalii Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin România. 

Sursa foto: Leroy Merlin

„Totodată, sectorul imobiliar și al construcțiilor din România a înregistrat o încetinire a ritmului de creștere. Această tendință s-a resimțit imediat și în industria bricolajului, în special în ceea ce privește materialele de construcții. Încă din 2022, ca urmare a creșterii costurilor materiilor prime la nivel global, prețurile de vânzare în DYI au crescut în medie cu aproximativ 15%. Acest lucru s-a reflectat automat în capacitatea de cumpărare a românilor și, implicit, în volumele achiziționate. Cu toate acestea, în cursul acestui an, ritmul de creștere al prețurilor a încetinit, iar în anumite categorii importante de produse, prețurile de vânzare au revenit la nivelul din 2021”, a declarat Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin România, pentru retail.ro.

În acest sens, compania spune că a decis să limiteze creșterile de prețuri din lanțul de distribuție în așa fel încât să nu impacteze consumatorii finali. Prin urmare, au fost menținute prețurile mici, indiferent de evoluția costurilor materiilor prime.

Ce perspective are Leroy Merlin pentru 2024

„În 2024 ne vom concentra pe aceleași traiectorii ca și în 2023: expansiunea rețelei de magazine, digitalizare, sustenabilitate și investițiile în oameni. Pe parcursul anului 2023, am alocat un buget de peste 100 mil. lei care a vizat expansiunea rețelei de magazine fizice, rafinarea procesului de digitalizare și întărirea prezenței noastre în mediul online, dar și partea de logistică, aprovizionare și dezvoltarea durabilă. În plus, am inițiat deja o serie de investiții strategice semnificative, începând cu extinderea echipei cu aproximativ 300 de colegi pentru a ne susține evoluția” a mai spus Bauduin.

Tot anul acesta retailerul va pune accent pe extinderea și îmbunătățirea serviciilor de livrare, având ca obiectiv acoperirea a 100% din locuitorii României, compania fiind prezentă în 15 orașe din țară.

Cele mai importante 3 schimbari cărora Leroy Merlin a trebuit sa le faca fata?

Leroy Merlin a închis anul 2023 cu o creștere de 3%, chiar dacă este mai mică față de anii anteriori, este peste media de creștere a pieței de bricolaj din România. În contextul climatului economic din ultimii 3 ani, companiile au fost nevoite să se adapteze și să inoveze în mod constant. În cazul Leroy Merlin, retailerul s-a concentrat pe adaptarea rapidă și inovare pe toate diagonalele de business: produse și servicii, experiența clienților și strategii de vânzare.

Drept urmare, compania pus accentul pe comerțul electronic, pe soluții de livrare la domiciliu și pe o abordare omnichannel în care interacțiunile offline, online și comenzile telefonice au fost perfect integrate. Mai mult, o mare parte din activități au fost orientate în mediul digital – de la ofertă și comunicare până la marketing, pentru a răspunde la schimbările preferințelor clienților.

În prezent, compania are peste 3500 de angajați și anual sunt angajați circa 500 de persoane, reprezentând, totodată și cifra anuală de noi locuri de muncă în comunitățile vizate, contribuind astfel și la sprijinirea economiilor locale.

Citeste si:
Leroy Merlin va „stinge” becurile clasice. Retailerul va comercializa exclusiv produse LED
Leroy Merlin va „stinge” becurile clasice. Retailerul va comercializa exclusiv produse LED

În 2023, a fost deschis primul magazin Leroy Merlin din Arad, retailerul ajungând la o rețea de 21 de magazine în 15 orașe din România. În plus, a fost finalizată și remodelarea Leroy Merlin Colosseum din Capitală.


Se vor scumpi produsele în 2024?

Este greu sa oferim o prognoză precisă cu privire la scumpirile sau reducerile de prețuri pentru anul 2024, deoarece previziunile economice sunt extrem de complexe și influențate de o multitudine de factori variabili. Cu toate acestea, nu estimăm o scumpire generalizată, dar putem avea o privire generală asupra unor posibile scenarii”, a afirmat Bauduin.

Scumpiri punctuale pe anumite tipologii de produse: Anumite categorii de produse ar putea experimenta, totuși, creșteri de prețuri din diverse motive, a adăugat acesta. De exemplu, fluctuațiile prețurilor materiilor prime, perturbările în lanțurile de aprovizionare sau evenimente deosebite precum condițiile meteorologice extreme pot determina creșteri temporare de costuri, ceea ce poate fi reflectat în prețurile finale pentru acele produse.

  • Redresarea economică

Dacă economia globală sau națională înregistrează o redresare semnificativă în 2024, acest lucru ar putea contribui la o stabilizare sau chiar o scădere a prețurilor pentru unele produse. O creștere a cererii și o îmbunătățire a condițiilor economice ar putea stimula concurența și eficiența operațională a companiilor, conducând la oferte mai competitive și prețuri mai mici pentru consumatori.

  • Influența factorilor globali

Evenimente la nivel global, precum evoluția prețurilor la petrol, schimbările în politica monetară la nivel mondial sau tensiunile geopolitice, pot avea impact asupra costurilor și prețurilor la nivel global și, implicit, asupra economiilor naționale.

  • Adoptarea tehnologiilor inovatoare

Inovațiile tehnologice pot contribui la eficiența producției și distribuției, ducând la scăderi de costuri și potențial la reduceri de prețuri pentru produsele care beneficiază de aceste tehnologii.


Piața românească, tot mai atrăgătoare pentru investitor

În prezent bricolajul local se ridică la circa 5-6 mld euro și are potențial de a ajunge la 6-8 mld. euro în următorii ani. Piața românească devine un epicentru al oportunităților economice, evidențiindu-se printr-o creștere economică solidă ce depășește media Uniunii Europene.

În peisajul afacerilor, România se distinge prin dezvoltarea continuă a producției locale, cu tot mai multe facilități de producție și o atenție sporită acordată calității produselor fabricate în țară. Forța de muncă românească, recunoscută pentru calificările sale competitive, devine un magnet pentru investiții în sectoarele care solicită abilități specializate. În același timp, poziționarea strategică a țării oferă acces facil la piețele din Europa Centrală și de Est, subliniind un avantaj geografic esențial pentru companiile cu viziuni de extindere.

Cu o infrastructură în dezvoltare continuă, investițiile în proiecte de transport și digitalizare devin catalizatori pentru creșterea economică și facilitatori pentru dezvoltarea afacerilor. Într-un climat de inovație, cu o creștere a numărului de tineri antreprenori și un sector IT în expansiune, piața românească devine tot mai atrăgătoare pentru investitori și antreprenori dornici să exploreze terenul fertil al oportunităților economice în ascensiune.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin: În anumite categorii importante de produse, prețurile de vânzare au revenit la nivelul din 2021