Lectură de 3 minute

24 Apr 2023 - Interviuri și Analize

Mândruța, businessul a două surori care au transformat tradiția în bijuterii

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Mândruța este businessul deținut de două surori din Vatra Dornei care s-au gândit să transforme tradiția în bijuterii. Alina și Oana Ungureanu sunt cele care au considerat că peisajele și, poate obiceiurile românești, merită redate fie prin cercei, fie prin coliere sau mărțișoare. 

Sursa foto: Mândruța/ Facebook

Povestea Mândruța a început la finalul lui 2018, după ce Alina și Oana au constat că vor să devină antreprenori. Au crezut că va fi relativ simplu, însă autorizațiile și actele necesare deschiderii businessului le-au pus pe drumuri (unele documente au necesitat transportul de la Dorna la Suceava, deoarece doar în Suceava puteau fi eliberate).

”Ideea businessului a pornit de la sora mea Oana, o persoană foarte creativă, care la 14 ani crea prima pereche de cercei din lut polimeric (un fel de plastilină care se întărește la cuptor). La început, căutam materialele online și ni le achita mama”, a declarat Alina, pentru retail.ro, menționând că nu ea este ”mândruța” principală.

Cele două surori au început timid, în online, cu o pagină de Facebook, urmată de Instagram și site oficial.

”Ne-a dat tata 200 de lei ca să îi punem în cont, la deschiderea firmei, iar pentru materia primă mai aveam noi circa 1.500 de lei strânși”, mai spune Alina.

De la Vatra Dornei la Cluj

Deși timid, businessul a crescut mai repede decât se așteptau cele două surori, astfel că au luat decizia de a se muta la Cluj, pentru o mai mare expunere, dar și pentru a putea participa la diferite târguri.

”La primul târg la care am participat în Cluj au venit două cliente (mamă și fiică) și au cumpărat produse în valoare de 600 de lei. Nu ne-am imaginat că cineva ar putea avea atâția bani în buzunar”, își amintește Alina.

Citeste si:
Polonezii de la LPP deschid al doilea depozit din România, dedicat comenzilor online
Polonezii de la LPP deschid al doilea depozit din România, dedicat comenzilor online

Cât despre expunerea online, Alina a precizat că pagina de Instagram este cea care le aduce cele mai multe comenzi.

Peste 10 ore pentru un colier

Probabil vă întrebați cum le vin ideile fetelor, dar și cât durează crearea unui produs, ținând cont de faptul că toată activitatea este handmade.

Ei bine, Alina ne-a transmis că ideile provin de la Oana, care ”este un izvor nesecat de modele”, iar modelarea unui accesoriu durează între 10 și 12 ore, de obicei.

”Noi am pornit de la bijuteriile cu zmeură și ne-am făcut cunoscute prin acestea. În prezent, un colier cu zmeură, spre exemplu, poate ajunge și la 16 ore de muncă”, a completat aceasta.

Magazin fizic și angajări la Mândruța?!

Am întrebat-o pe Alina și dacă vom asista la inaugurarea unui magazin fizic Mândruța sau eventuale angajări, însă aceasta a precizat că nu este încă momentul.

”Ne dorim deschiderea unui magazin fizic, însă chiriile sunt foarte scumpe în Cluj și nu ne permitem acum. Probabil că în următorii 5-10 ani vom da curs acestui plan. Cât despre angajați, avem doar un contabil”, a menționat Alina.

Bijuterii de la 35 la 350 de lei

Accesoriile realizate de cele două surori pornesc de la 35 de lei și ajungând la peste 300 de lei, în cazul colierelor.

În plus, activitatea celor două tinere antreprenoare s-a extins de la bijuterii la articole de papetărie, dar și gift cards.

De asemenea, Alina a precizat că produsele Mândruța s-au scumpit din cauza inflației și a modificării costurilor materiilor prime, însă creșterea a fost ”insesizabilă” (circa 10 lei la anumite produse).

”Inflația și materiile prime care costă peste 1.000 de lei lunar (de la lut până la ambalaje) ne-au făcut să ne restrângem și aria de activitate. Spre exemplu, am oprit crearea produselor personalizate. Renunțăm la orice consumă prea mult timp”, a conchis Alina Ungureanu.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Mândruța, businessul a două surori care au transformat tradiția în bijuterii