Lectură de 4 minute

16 Mar 2022 - Interviuri și Analize

BeeFast se extinde în noi orașe, crește tarifele de curierat și vizează o dublare a cifrei de afaceri în 2022

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

BeeFast, un start-up tech de curierat ultra-rapid, vizează expansiunea în mai multe orașe în 2022 și lansarea unui serviciu de livrare între persoanele fizice. Cea mai recentă piață pe care compania s-a extins este Brașov, iar orașele vizate în continuare sunt Cluj-Napoca, Iași, Constanța și Timișoara, a spus Cristian Grozea, CEO și fondator BeeFast, pentru Retail.ro.

,,Este un început promițător - în primul rând pentru că ne-a confirmat faptul că scalarea geografică a BeeFast se poate face rapid, mai ales dacă deschidem serviciul într-un oraș în care funcționează parte dintre clienții noștri din București. Practic, baza este asigurată și te poți concentra pe asimilarea particularităților locale. Acesta este și cazul Brașovului, unde lansarea a fost lină și unde suntem în faza de extindere a bazei de clienți-companii'', a spus Cristian Grozea cu privire la extinderea de pe cea mai recentă piață, în Brașov.

Compania vrea să se extindă în noi orașe în 2022, precum Cluj-Napoca, Iași, Constanța și Timișoara, orașe unde deja există cerere în acest sens. În plus, va lansa anul acesta și serviciul de livrare între persoanele fizice.

,,Planurile de extindere există, ele trebuind luate în corelație cu discuțiile pe care le avem în prezent pentru o nouă rundă de finanțare. Vizăm orașe precum Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Timișoara - orașe unde deja avem solicitări noi, dar și clienți deja existenți. (n. red. serviciul de livrare între persoanele fizice) Este un obiectiv la care muncim cu mare entuziasm. Este însă un proiect complex, care necesită mult timp și mai multe iterații pentru a asigura cea mai bună experiență, însă el este pe drum!”, a mai spus Cristian Grozea.

Retail jobs

BeeFast crește tarifele de curierat

Start-upul va crește prețul tarifelor de curierat, având în vedere scumpirile din ultima perioadă la electricitate, combustibil și materii prime. Mai mult, compania are în vedere și adăugarea de noi produse în portofoliu.

,,Un start-up are mereu de făcut o analiză pentru a sta într-un punct de echilibru între creșterea afacerii și eficiența financiară a acesteia. Poți accepta pierderi în susținerea clienților, însă nu necontrolat - pentru că atunci nu mai este un business. Creșterea tarifelor va exista cu siguranță - însă diferențiată și temperată, în funcție de context. Încă de când am lansat BeeFast, ne-am dorit să facem infrastructură pentru economia digitală - asta însemnând că am văzut oportunitatea de a ”rescrie” domeniul livrărilor pe baze digitale, tech. Asta înseamnă mai mult decât livrările expres / same-hour, în mod evident. Segmentul same-day poate fi adresat, la fel tot ce înseamnă inter-city delivery. Ne mișcăm în această direcție, însă mai multe vă vom spune mai târziu'', a explicat Grozea.

BeeFast vizează dublarea cifrei de afaceri

Compania a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 650.000 de euro, mai mult decât dublul valorii înregistrate la finalul lui 2020. Printre motoarele de creștere ale BeeFast s-au numărat dinamica din online, alături de preferința clienților finali pentru livrări ultra-rapide, integrarea și dezvoltarea unor parteneriate strategice, precum cel dezvoltat alături de Postis.

Astfel, cifra de afaceri s-a dublat în comparație cu 2020, ajungând la 650.000 de euro în cel de-al doilea an de existență a companiei, față de 320.000 de euro la nivelul primului an. Pentru 2022, BeeFast vizează o dublare a cifrei de afaceri

Citeste si:
Silvia Sticlea, Nestlé: Vrem ca până la finalul anului Garden Gourmet să ajungă să reprezinte 4-5% din cifra de afaceri a diviziei
Silvia Sticlea, Nestlé: Vrem ca până la finalul anului Garden Gourmet să ajungă să reprezinte 4-5% din cifra de afaceri a diviziei

,,Și pentru acest an estimăm o dinamică de creștere intensă, vizăm dublarea fiind în continuare în faza de dezvoltare accelerată a business-ului. Activăm pe o piață pe care nevoia de inovație este ridicată, iar abordarea noastră în q-commerce este deja testată cu succes pe toate tipurile de retail, astfel că ne așteptăm ca 2022 să fie un an cu noi parteneriate strategice care să susțină creșterea'', a adăugat Cristian Grozea.

BeeFast, start-up fondat de patru antreprenori la finalul lui 2019, a pornit ca o soluție de livrări rapide B2B și B2C. Contextul socio-economic recent a determinat o linie nouă de dezvoltare a businessului, către oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plată și livrare a comenzilor pentru magazinele offline.

Gama de produse pe care BeeFast le livrează în prezent acoperă zona de produse alimentare - proaspete sau ultra-proaspete - și nealimentare - documente, cadouri, ambalaje non-standard, echipamente IT, produse din segmentul fashion, beauty etc.

BeeFast a primit în 2021 o investiție de 500.000 euro pe care îi direcționează în dezvoltarea platformei și optimizarea operațională. Compania își concentrează în prezent eforturile în pregătirea businessului pentru scalare, la nivel național, punând accent pe implementarea celor mai noi tehnologii. De asemenea, compania vizează triplarea comenzilor în perioada următoare, dar și extinderea rețelei de curieri, pentru a-și menține promisiunea de livrare rapidă, indiferent de evoluția comenzilor pe platformă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  BeeFast se extinde în noi orașe, crește tarifele de curierat și vizează o dublare a cifrei de afaceri în 2022